18 شهريور 1397 - 12:06
در پاسخ به ایبِنا عنوان شد:

معاون فرابورس: تخلفات معاملاتی سریع رسیدگی می‌شود

معاون فرابورس اعلام کرد: با هرگونه تخلف معاملاتی در بازارهای فرابورس با استفاده از ابزارهای کنترلی به شدت برخورد می شود.
کد خبر : ۹۱۰۵۵
فرابورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بهنام محسنی در نشست خبری با خبرنگاران در سی‌ونهمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه که به تشریح ظرفیت‌های شرکت ‏«عطرین نخ قم»‏ ‏اختصاص داشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا با انتقاد از بازار سازی های مصنوعی در بازار پایه فرابورس اعلام کرد: روند معاملات برخی شرکت ها در ساعات ابتدایی و پایانی نشان می دهد که عده ای با سواستفاده از موقعیت بازار پایه نسبت به بازار سازی اقدام می کنند که علاوه بر رصد، نظارت های همیشگی و برخوردهای قانوی از سوی فرابورس، سرمایه گذاران نیز می بایست اینگونه مسائل را دقیق ارزیابی و نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.
اکوسیستم متفاوت بازار پایه
معاون فرابورس در این نشست خبری با بیان این که معاملات شرکت ها در بازار پایه فرابورس با اکوسیستم معاملاتی متفاوتی نسبت به سایر بازارها در جریان است به سرمایه گذاران در این بازار هشدار داد که با تحلیل قوی و جامع در این بازار فعالیت کنند.
تعهدات کارگزاران
همچنین کارگزاران نیز برای ارائه خدمات معاملات آنلاین در بازار پایه موظف هستند نسبت به آگاه سازی سرمایه گذاران اقدامات لازم را انجام دهند.
هشدار درباره دفاتر غیر قانونی کارگزاری
محسنی درخصوص وضعیت فعلی فرابورس و تحولات آن افزود : فعالیت های غیرمجاز در پوشش کارگزاری ها خارج از بازار سرمایه به تازگی با سو استفاده از اعتماد سرمایه گذاران نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند که این کار غیرقانونی است و پیگیری های قضایی از سوی سازمان بورس اوراق بهادار و فرابورس آغاز شده است و چند مورد تخلف که صورت گرفته در مسیر برخوردهای قانونی قرار دارد.
جزییات عرضه اولیه ۱۵ درصدی
همچنین معاون فرابورس در این نشست اعلام کرد : هفته جاری فرابورس میزبان عرضه اولیه ۱۵ درصدی شرکت عطرین نخ قم است. وی در ادامه گفت : بعد از درج و پذیرش شرکت عطرین نخ قم در بازار دوم فرابورس، ۱۵ میلیون سهم این شرکت که شامل ۱۵ درصد می شود روز سه شنبه ۲۰ شهریور ماه ۹۷ هفته جاری عرضه می شود.
روش عرضه
معاون فرابورس درباره سایر جزئیات این عرضه سهام گفت : سرمایه این شرکت ۱۰ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان در آخرین صورت های مالی درج شده و سهام این شرکت به صورت Book Bolding (ثبت سفارش دفتری) عرضه آن انجام می گیرد.
حداکثر سهمیه خرید سهامداران حقیقی و حقوقی
محسنی درباره سهمیه هر سهامدار برای خرید سهام شرکت  عطرین نخ قم اعلام کرد : در عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام این شرکت، هر سهامدار حقیقی و حقوقی حداکثر ۳۰۰ سهم مجاز به خرید هستند.
دامنه قیمتی عرضه
معاون فرابورس در این نشست خبری با اعلام این که کارگزاری رضوی، کارگزار عرضه کننده ۱۵ سهام شرکت عطرین نخ قم است درباره دامنه قیمت این عرضه گفت : برای این عرضه اولیه دامنه قیمتی ۴۶۸۰ تا ۴۹۱۴ ریال تعیین شده است و انتظار می رود تا با توجه به وضعیت مثبت بازار سهام، سهامداران استقبال مناسبی از این عرضه داشته باشند.
میزان تسهیلات بانکی شرکت
در ادامه این نشست خبری مدیر عامل شرکت فرابورسی عطرین نخ قم در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا، درباره میزان تسهیلات دریافتی شرکت اعلام کرد : شرکت تا به امروز به میزان ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سیستم‌ بانکی با نرخ ۱۸ درصد دریافت کرده است.


حامد مقدم درباره این که آیا شرکت عطرین نخ قم تحت تاثیر واردات مواد خام برای تولید محصولات خود است گفت : تقریبا ۱۰۰ درصد ظرفیت مواد خام برای تولیدات  از داخل کشور تامین می شود و این مساله ریسک سودآوری شرکت در بازار سهام را پوشش می دهد


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها