05 آذر 1397 - 15:17
یک منبع آگاه ؛

محدودیت و قطع ساتنا صحت ندارد

یک منبع آگاه شایعاتی مبنی بر قطع یا محدودیت سامانه ساتنا از فردا ششم آذرماه را تکذیب کرد.
کد خبر : ۹۴۰۰۰
ساتنا

به گزارش خبرنگار ایبِنا، هر چند شایعاتی در خصوص قطع و محدودیت سامانه ساتنا به مبالغ کمتر از ۳۰ میلیون تومان از فردا سه شنبه ششم آذرماه امروز در فضای مجازی  انتشار یافت اما یک منبع آگاه این موضوع را تکذیب کرد.


 البته این شایعات به سرعت تاثیر خود را در بازار ارز گذاشت و تعداد فروشندگان در این بازار نسبت به روزهای گذشته کاری بیشتر شد.


یادآور می شود، مشتریانی که در بانک دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس‌انداز و مدت‌دار) هستند، می‌توانند نسبت به انتقال وجه (مبالغ بیش از یکصد و پنجاه میلیون ریال) به حساب خود یا سایر افراد در سایر با سامانه ساتنا در همان روز اقدام کنند. ساتنا جایگزین کاملی برای چک های رمزدار بین‌بانکی است.


تسویه مبادلات بین‌بانکی در این سامانه به‌ صورت آنی، قطعی، نهایی و برگشت ناپذیر انجام می‌گیرد، مشروط بر اینکه حساب تسویه بانک دارای مانده کافی برای انجام تسویه باشد، در غیر اینصورت مبادلات تا تأمین نقدینگی و تا پایان روز در صف انتظار قرار گرفته و در صورت عدم تأمین نقدینگی، درخواست‌های مربوطه ابطال و برگشت داده می‌شوند. بنابراین این سامانه برای دو کاربرد اساسی بانک‌ها، شامل تسویه بین ­بانکی و انجام پرداخت‌های کلان و تجاری ایجاد شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر