پرداخت پول نفت ایران به روپیه از مالیات معاف شد

وزارت دارایی هند اعلام کرد که پرداخت پول نفت ایران به روپیه، مشمول مالیات نمی‌شود.
کد خبر : ۹۵۳۷۱
پرچم ایران و هند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، وزارت دارایی هند گفت: پرداخت‌ها به روپیه برای واردات نفت از ایران به شرکت ملی نفت ایران معاف از مالیات می‌شود. این معافیت از ۴ روز پیش اجرا شده و به پالایشگاه‌های هندی اجازه تسویه حساب تقریبا ۱.۵ میلیارد دلاری را با شرکت ملی نفت ایران خواهد داد. همچنین ۲ کشور در دوم نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی توافق همکاری ۲ جانبه ای را برای تسویه حساب تجارت نفت از طریق بانک دولتی UCO هند را به روپیه امضاء کردند.



بطور کلی وقتی درآمد یک شرکت خارجی به یک حساب بانک هندی واریز می‌شود، ۴۰ درصد مالیات از آن کسر می‌شود و با احتساب دیگر کسورات در کل ۴۲.۵ درصد از آن کم می‌شود.


بر اساس این دستور العمل تا قبل از اعمال معافیت برای پول نفت ایران، قرارداد پرداخت به روپیه برای ایران اجرایی نبود و از این پس پالایشگاه های هندی که معاف از مالیات هستند می‌توانند پول نفت ایران را پرداخت کنند.


ایران قادر خواهد بود تا از طریق پول روپیه خود به واردات کالا از هند، پرداخت ماموریت‌ها در هند، سرمایه گذاری مشترک در پروژه ها و فاینانس دانشجویان در هند استفاده کند.
 

همچنین یک مقام  دولتی ایران که خواست نامی از او برده نشود، گفت: از درآمدهای روپیه می‌توان برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی هند استفاده شود. در دور قبلی تحریم ها ایران مجاز بود تا از  درآمد روپیه برای واردات کالا از هند استفاده کند؛ اما این بار حوزه استفاده از درآمد روپیه ای خود را توسعه داده ایم تا برای هر ۲ کشور سودمند باشد.


بر پایه این گزارش، دستور معافیت مالیاتی فقط شامل نفت خام ایران است و به معنی اجرای آن برای واردات دیگر کالاها از قبیل کود، میعانات نفتی و پارافین نمی‌شود.





برچسب ها: ایران نفت روپیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر