03 فروردين 1398 - 10:35

روپیه بهترین عملکرد ارزی در آسیا را به خود اختصاص داد

تقویت ارزش رویپه در مقابل دلار آمریکا منجر به بهترین عملکرد ارزی پول هند در آسیا شد.
کد خبر : ۹۸۴۴۴
روپیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، در طول ۵ هفته اخیر روپیه هند از بدترین عملکرد ارزی خود در آسیا به بهترین عملکرد ارزی در قاره کهن تغییر وضعیت داد. روپیه به دلیل کاهش ارزش دلار و افزایش گردش مالی در بورس داخلی از ارزهای همتای خود در بازارهای نوظهور پیشی گرفت و بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد.  


از ابتدای ماه فوریه سال جاری میلادی تا ۷۲ ساعت پیش روپیه از سطح بالای ۷۱ در برابر دلار به تقریبا ۶۹.۱ در برابر ارز آمریکا رسید که قدرتمندترین عملکرد رویپه از اواخر ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد محسوب می شود.


برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که افزایش شانس پیروزی نارندرا مودی نخست وزیر هند برای دومین دور انتخابات و نیز بالاگرفتن تنش بین هند و پاکستان از جمله دلایل رشد روپیه است.  


آمارها حاکی از آن دارد که سرمایه گذاران خارجی ۳.۳ میلیارد دلار در بورس هند تا هجدهم ماه جاری میلادی آورده اند که بیش از نیمی از گردش مالی ۵.۶ میلیارد دلاری در بورس هند را تشکیل می دهد که از جمله دلایل تقویت روپیه محسوب می شود.


همچنین برخی از تحلیل گران بازار معتقد هستند که پیروزی مودی در انتخابات می تواند به افزایش بیشتر ارزش روپیه منجر شود و تا پایان ماه ژوئن هر ۶۷ روپیه به یک دلار برسد. بر پایه این گزارش، کارگزاران ارزهای خارجی بر این باور هستند که پیروزی دوباره نارندار مودی در انتخابات می تواند بانک مرکزی هند را مجبور به مداخله خود در بازار کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر