21 ارديبهشت 1398 - 14:48

بانک ها دست از رقابت با تولیدکننده بردارند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از دوری شبکه بانکی از انجام وظایف قانونی خود، گفت: بانک ها با بنگاه داری رقیب اصلی تولید شده اند.
کد خبر : ۹۹۸۱۷
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به تدوین طرحی مبنی بر رفع موانع تولید در مورد الزام بانک ها به ارایه تسهیلات، گفت: در این طرح بر ضرورت تسهیلات دهی بانک ها تاکید شده و با بانک هایی که سعی در عدم اجرای مسئولیت خود دارند برخورد خواهد شد.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه اکنون مانع تراشی برخی از بانک ها بر سر راه تولید عامل اصلی عقب ماندگی تولید کننده است، افزود: بانک ها با بهانه تراشی های بسیار حتی از سایر عوامل دخیل در وضعیت کنونی بنگاه های اقتصادی مقصرتر هستند.


وی با بیان اینکه متاسفانه حضور بسیاری از اعضای هیات عامل بانک ها در امور تولیدی و اقتصادی زمینه ساز فساد شده است، تصریح کرد: حضور بانکداران در مناصب اقتصادی باعث شده بسیاری از واحدهای تولیدی که این افراد در آنها حضور ندارند درگیر مشکلات اقتصادی شوند زیرا با درخواست وام این نوع واحدها به مراتب سخت تر موافقت خواهد شد.


یوسفیان ملا با تاکید بر ضرورت دوری شبکه بانکی از بنگاه داری، گفت: متاسفانه اکنون سرمایه گذاران بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ از هیات مدیرعامل های بانک ها هستند. وی با بیان اینکه عملکرد خلاف قانون برخی بانک ها وضعیت تولید را در کشور نابه سامان کرده است، افزود: دولت باید نسبت به چنین موضوعاتی ورود کرده و اجازه بنگاه داری به بانک ها ندهد. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه لازمه رونق تولید فعالیت مطابق قانون از سوی بانک ها هستند، گفت: بانک ها باید به جای رقابت با تولید و تولید کننده حامی آنها باشند.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه منابع شبکه بانکی که باید در خدمت مردم در راستای تسهیلات دهی باشد به زمین، ویلا و مسکن تبدیل شده است، افزود: دولت به ویژه بانک مرکزی باید با نظارت هر چه بیشتر بانک ها را در مسیر قانونی خود هدایت کنند. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برکناری چند مدیر ارشد بانکی می تواند اهرم مناسبی برای پایبندی به وظایف و قانون در این حوزه باشد.


برچسب ها: تسهیلات تولید
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر