07 خرداد 1398 - 15:49

آیفکس ۲.۶ درصد صعود کرد

معاملات فرابورس در هفتمین روز از خردادماه ۹۸ با صعود نزدیک به ۷۲ واحدی شاخص کل معادل ۲.۶۵ درصدی این نماگر و افزایش آن تا بالاتر از ارتفاع ۲ هزار و ۷۸۷ واحدی به پایان رسید.
کد خبر : ۱۰۰۴۱۳
99

به گزارش ‌ایبِنا، در دادوستدهای امروز سه‌شنبه همچنین معامله‌گران و سهامداران ۳.۳۲ میلیارد ورقه را به ارزش ۷ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند که در مقایسه با معاملات انجام‌شده در یکشنبه ۴ خردادماه از افزایش ۱۴۶ درصدی حجم و ۲۸ درصدی ارزش کل معاملات حکایت داشت.


بر اساس این گزارش، در صعود امروز شاخص کل فرابورس نماد «کگهر» به میزان ۳۱ واحد نقش‌آفرینی مثبت داشت و بیشتر از سایر نمادها موجب رشد این نماگر شد. پس از آن نمادهای «ذوب»، «زاگرس»، «هرمز»، «میدکو»، «مارون» و «شرانل» نیز تا سطح حداکثر ۵.۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند.


این نماگر با افزایش امروز، میزان رشد خود از ابتدای خردادماه را به ۱۱۶ واحد معادل ۵.۴ درصد رساند و همچنین بازدهی ۲۳.۴۷ درصدی را از ابتدای سال جاری کسب کرد. نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب‌آهن با تغییر مالکیت ۱۴۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۶۴ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان تمامی نمادهای مورد معامله در بازارهای فرابورسی از آن خود کرد.


بازار اول و دوم


روز جاری در بازار اول و دوم به ترتیب ۱۱۴ و ۵۴۴ میلیون سهم به ارزش معاملاتی ۴۹۱ و ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال دست به دست شد. در بازار پایه نیز شاهد جابه جایی ۴۳۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال بودیم تا بدین ترتیب پرونده معاملات بازار سهام در سومین روز کاری از هفته جاری بسته شود.


در بازار سهام فرابورس نماد «کگهر» با ۱۳.۷ درصد و «نوین» با ۶.۵ درصد رشد قیمت به ترتیب اولین و دومین نمادی بودند که بیشترین افزایش قیمت سهام را تجربه کردند. نمادهای «افرا» و «بکهنوج» نیز در سمت مقابل با بالاترین افت روزانه قیمت سهام روبه رو شدند.


بازار ابزارهای نوین مالی


همچنین بازار ابزارهای نوین مالی نیز امروز میزبان دادوستد ۱۹ میلیون ورقه شامل اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش یک هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بود.


 در این بازار اسناد خزانه اسلامی مورد معامله نرخ موثر بازده تا سررسید ۲۱.۰۵ تا ۲۳.۹۴ درصد را به ثبت رساند که بیشترین نرخ به «اخزا۷۱۳» با تاریخ سررسید ۱۸ مرداد سال ۱۴۰۰ اختصاص داشت.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر