03 مهر 1398 - 12:40
حسینی در گفتگو با ایبِنا:

نگاه دولت و مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی کنترل قیمت‌هاست

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در حالی که نگاه بخش خصوصی به تشکیل وزارت بازرگانی بیشتر توجه به تجارت خارجی است، اما نگاه نمایندگان مجلس و دولت بیشتر متوجه تنظیم بازار در داخل است.
کد خبر : ۱۰۵۲۳۸
سیدحمید حسینی

سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی و اینکه آیا با تشکیل این وزارتخانه امکان تنظیم بازار و توزیع بهتر کالاها در کشور وجود خواهد داشت؟ گفت: نگاه بخش خصوصی درباره تفکیک دوباره بازرگانی از وزارت صنعت این بود که این بخش بیشتر متوجه بازرگانی خارجی و تسهیل تجارت باشد.


وی ادامه داد: با این حال دغدغه نمایندگان مجلس و دولت درباره تفکیک وزارتخانه بازرگانی از صنعت، بیشتر مسائل داخلی و کنترل قیمت‌ها در بازار است.


نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳ مهر) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی با ۱۳۲ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: نگاه مسئولین درباره این وزارتخانه آن است که یک وزارتخانه مسئولیت و اختیارات لازم برای کنترل قیمت‌ها در بازار را داشته باشد. در ماه‌های گذشته نیز دیدیم که بعد از ایجاد سمت قائم مقامی در وزارت صمت و تمرکز آن بر بازار، قیمت‌ها در بازارهای مختلف به ثبات رسید.


حسینی در خصوص اینکه آیا با تشکیل این وزارتخانه جدید، اندازه دولت بزرگتر نخواهد شد؟ گفت: به طور حتم تعدادی از کارکنان وزارت صمت که در بخش بازرگانی فعال هستند از این وزارتخانه جدا شده و با تشکیل وزارتخانه جدید به آن خواهند پیوست و الزاما این تفکیک، به بیشتر شدن کارکنان وزارتخانه جدید منجر نخواهد شد.


وی افزود: در عین حال این موضوع بستگی به نوع تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت دارد و دولت می‌تواند با توجه به امکانات فعلی خود مانع از بزرگتر شدن اندازه این وزارتخانه شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر