گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۰۶۲۷ واحدی معادل ۳.۱۲ درصد به یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۶۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۷۳ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۲۵۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و سوم دیماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود.  به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۶۱۶ واحدی معادل ۳.۱۲ درصد به رقم ۳۲۹ هزار و ۴۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۱۶۵ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد، عدد ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۰۳۵ واحدی به رقم ۳۰۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۷۵۳۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۰۱۹  واحد کاهش به رقم ۸۹۵  هزار و ۱۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۶۵۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۴۵  هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد،  فملی، شستا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر،  های‌وب،  لوتوس،  وخاور،  سیستم و فنورد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۴۷۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۷ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد های وب(داده گسترعصرنوین-های وب) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای فمراد، دروز، غشصفا، سفانو و کپشیر بود. همچنین نماد معاملاتی برکت(گروه دارویی برکت) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، غدام، کساوه، خبهمن، زمگسا و شبهرن بود. 


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی ثبهساز، ولپارس، شستا، فملی، کچاد،  سیتا و امین  به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی های وب، کسرا، سیتا،  کمند، پارند، خزر و سنیر با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای وتوصا، برکت، بترانس، خبهمن، کدما، کاما و خگستر بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنعت اطلاعات و ارتباطات با افزایش همراه بود و شاخص صنایع حمل و نقل، وسایل ارتباطی، ذغال سنگ، محصولات چرمی، انتشار و چاپ و رادیویی با روند نزولی مواجه شدند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر