31 فروردين 1400 - 16:19

روسیه در جایگاه دومین تولید کننده نفت جهان

در ماه فوریه، روسیه از لحاظ تولید نفت جهانی، با تولید روزانه ۹.۳۹۸ میلیون بشکه در روز در جایگاه دوم باقی ماند.
کد خبر : ۱۲۳۵۶۰
نفت رسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید نشان داد که در ماه فوریه، روسیه از لحاظ تولید نفت جهانی، با تولید روزانه ۹.۳۹۸ میلیون بشکه در روز در جایگاه دوم باقی ماند. داده ها نشان می دهد که ایالات متحده اولین کشور تولید کننده نفت در جهان بود و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار گرفت. روسیه جایگاه دومین تولید کننده نفت جهان را در مدت ۱۰ ماه حفظ کرد و تنها در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ به جایگاه سوم افت کرد. قبل از آن، روسیه بیش از یک سال در جایگاه دوم قرار داشت.


در ماه فوریه، تولید نفت روسیه در مقایسه با ژانویه ۰.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که تولید ایالات متحده ماهانه به میزان ۶.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰.۳۶۴ میلیون بشکه در روز رسید و تولید عربستان سعودی به ۸.۱۴۷ میلیون بشکه رسید. آمار هم نشان داد که در ماه ژانویه، روسیه ۳.۷۰۲ میلیون بشکه در روز صادرکرد که نسبت به ۴.۲ میلیون بشکه صادرات در ماه دسامبر کاهش داشت.


طبق این گزارش پالایش نفت در روسیه در ماه فوریه با افزایش ۵.۳ درصدی نسبت به ماه گذشته، که به میزان ۵.۷۷۲ میلیون بشکه در روز است، رسیده است. در همین حال ایالات متحده، پالایش را از ماه ژانویه تا ۱۲.۶۷ میلیون بشکه معادل ۱۳.۳ درصد کاهش داد و در عربستان سعودی، این ظرفیت با ۲.۶ درصد کاهش به ۲.۲۸۱ میلیون بشکه در روز رسید.

برچسب ها: تولید نفت روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر