نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد؛

امیدواری بازار به ادامه روند صعودی طلا

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای نشان داد خوش بینی بالایی نسبت به روند افزایشی این فلز ارزشمند در هفته جاری وجود دارد.
کد خبر : ۱۲۴۵۰۵
طلا

به گزارش ایبِنا، برخی از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده اند که انتظار می رود آمار اقتصادی فشارهای تورمی را بالاتر ببرد. با این حال این آمار به حدی نخواهند بود که بانک مرکزی آمریکا را وادار کنند سیاستهای انبساطی خود را به این زودی تعدیل کند.


جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نسبت به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین مانده اند. با این حال احساس بدبینی رو به رشد است به طوری که بعضی از تحلیلگران هشدار دادند بازار در قیمت بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس به نظر می رسد وضعیت بیش خرید پیدا کرده است.


مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس گفت: طلا پس از آمار اشتغال مایوس کننده ماه مه بهبود قوی را مشاهده کرده است. با این حال در بهبود بیشتر قیمت تمایل بیشتری برای فروش خواهم داشت.


در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۱ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. سه نفر معادل ۱۹ درصد هم نظر خنثی داشتند.


در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد ۱۰۲۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۵۵۲ نفر معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۰۱ نفر معادل ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که ۱۷۰ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.


خوش بینی به افزایش قیمت طلا در شرایطی استمرار یافت که طلا هفته گذشته نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته را تجربه کرد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۸ دلار و ۷۰ سنت معادل یک درصد افزایش یافت و در ۱۸۹۲ دلار بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۱.۹ درصد ریزش کرده بود. طلا برای کل هفته حدود ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد.


اگرچه به نظر می رسد نیروی صعودی طلا محدود شده است اما بعضی از تحلیلگران اظهار کردند که این فلز ارزشمند پتانسیل صعودی بیشتری دارد. دورنمای بنیادین، پشتیبانی قوی از نیروی صعودی فراهم می کند.


با وجود این که قیمت طلا کاهش هفتگی به ثبت رساند اما از ریزش قیمتی که در روز پنج شنبه داشت، اندکی بهبود پیدا کرد. گزارش اشتغال غیرکشاورزی ماه مه مایوس کننده بود و به طلا کمک کرد بخشی از ریزش قیمت روز قبل را جبران کند.


آمار رسمی که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه میلادی گذشته ۵۵۹ هزار شغل ایجاد کرده است در حالی که اقتصاددانان رشد مشاغل را حدود ۶۴۵ هزار مورد پیش بینی کرده بودند. همزمان نرخ تورم آمریکا در ماه گذشته ۰.۵ درصد رشد کرد.


به گفته آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، جدیدترین گزارش اشتغال آمریکا رشد اشتغال  کمتر از حد مطلوب و افزایش دستمزدها را نشان داد و به نگرانیهای تورمی افزود. آمار استخدام جدید نشان می دهد دستمزدها ممکن است افزایش بیشتری پیدا کند تا مردم به کار کردن ترغیب شوند. این امر برای دلار منفی و برای طلا مثبت است.


سایر تحلیلگران اظهار کردند صعود قیمت اونس طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار در ماه مه نشان می دهد که بازار روند صعودی قوی دارد. بازار طلا ماه گذشته شاهد بزرگترین رشد ماهانه از ژوییه بود.


کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: با وجود ریزش قیمت روز پنج شنبه، بازار طلا در یک روند صعودی قوی نسبتا ثبات داشت و موفق شد سطح حمایتی مهمی را حفظ کند. با این همه وی افزود که نسبت به طلا نظر خنثی دارد زیرا انتظار دارد بانک مرکزی در خصوص رشد فشارهای تورمی واکنش نشان دهد. گریدی گفت: قیمت طلا ممکن است برای حفظ بالای مرز ۱۹۰۰ دلار به تقلا بیافتد. بانک مرکزی آمریکا مدیریتی روی تورم ندارد و تورم دائمی تر از تصور مقامات بانکی خواهد بود. طلا فضا برای صعود به قیمت بالاتر دارد اما در مقطعی بانک مرکزی آمریکا به دلیل تورم ناچار است حداقل خرید اوراق قرضه را تعدیل کند. این امر به منزله پایان جشن طلا خواهد بود.


دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز گفت: به دقت قیمت نهایی روز جمعه را نظاره می کند. اگر طلا نتواند هفته را بالاتر از قیمت نهایی هفته پیش که ۱۹۰۵ دلار و ۳۰ سنت بود به پایان ببرد در این صورت در کوتاه مدت پایینتر می رود.

برچسب ها: طلا نظرسنجی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر