افت در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

بیشتر سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه غیر از کامپوزیت شانگهای، در معاملات صبح چهارشنبه کاهش داشت.
کد خبر : ۱۲۴۵۸۴
بازار سهام

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، همچنین با وجود واکنش سرمایه گذاران نسبت به انتشار اطلاعات تورم چین، سهام های چین نیز نوسان داشتند، در عین حال، کامپوزیت شانگهای ۰.۱۱ درصد افزایش داشت. شنژن ۰.۲۰۶ درصد افت داشت و شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ هم ۰.۱۴ درصد افت کرد.


در مقابل انتظارات از نظرسنجی رویترز برای افزایش ۸.۵ درصدی، شاخص قیمت تولیدکننده چین در ماه می ۹ درصد جهش داشت. شاخص قیمت مصرف کننده چین در ماه می ۱.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که کمتر از پیش بینی ۱.۶ درصد در نظرسنجی رویترز بود.


در ژاپن ، شاخص نیک کی ۲۲۵ در معاملات صبح ۰.۳ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۲ درصد افت کرد. کاسپای کره جنوبی نیز ۰.۱۸ درصد کاهش یافت. سهام های استرالیا، کاهش یافت در حالی که اس اند پی/ای اس اکس کاهش جزیی داشت. ام اس سی آی، شاخص سهام جامع آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۲۵ درصد پایین تر معامله شد.


روز سه شنبه بانک جهانی پیش بینی رشد خود را ارتقا داد، انتظار می رود اقتصاد جهانی اکنون در سال ۲۰۲۱ ،۵.۶ درصد رشد داشته باشد. این در مقایسه با پیش بینی قبلی در ژانویه برای رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال ۲۰۲۱ است.


این سازمان در بیانیه مطبوعاتی روز سه شنبه هشدار داد که تولید جهانی تا پایان سال جاری، علی رغم بهبود، حدود ۲ درصد کمتر از پیش بینی های پیش از همه گیری خواهد بود. در وال استریت، اس اند پی ۵۰۰ یک شبه با تغییر کمی در ۴۲۲۷.۲۶ قرار گرفت. داو جونز ۳۰.۴۲ واحد افت کرد و به ۳۴۵۹۹.۸۲ رسید در حالی که کامپوزیت نزداک با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۳۹۲۴.۹۱ واحد رسید.


ارزها و نفت


شاخص دلار آمریکا، در برابر سبدی از همتایان خود در سطح ۹۰.۰۷۱ قرار گرفت.ین ژاپن با ۱۰۹.۴۵ در هر دلار معامله شد، که ضعیف تر از سطح اوایل هفته گذشته بود. دلار استرالیا در مقایسه با معاملات اوایل هفته، قیمت خود را در ۰.۷۷۳۷ دلار تغییر داد.


در معاملات صبح آسیا قیمت نفت بالا رفت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۷۲.۴۱ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۷۰.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر