27 تير 1400 - 12:40
رییس جمهور عنوان کرد؛

تلاش دولت برای ترسیم نقشه کلان اقتصادی کشور برای دولت آینده

رییس جمهور گفت: دولت در کنار تعهد به مردم، با اتکا به نگاه ملی به انتقال مسئولیت تلاش کرده است با واقع‌بینی نقشه کلان اقتصادی کشور را برای دولت آینده ترسیم و تشریح کند.
کد خبر : ۱۲۵۵۹۸
روحانی

به گزارش ایبِنا، دویست و چهل و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه گزارش مقدماتی دستگاه های مختلف بویژه بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از وضعیت اقتصادی کشور در سه ماهه اول سال جاری و پیش بینی آینده ارائه شد.


در گزارش مقدماتی دستگاه‌های اقتصادی کشور متغیرهای تاثیرگذار مانند تحریم و کرونا بر شاخص های گوناگون اقتصادی و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله و مدیریت این عوامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


رئیس جمهور با تاکید بر حساسیت و جدیت دولت تدبیر و امید بر ارائه گزارش های شفاف و دقیق از وضعیت اقتصادی کشور به مردم گفت: دولت خود را موظف می داند به مردم با شفافیت و صراحت از فعالیت خود گزارش دهد و در ۸ سال گذشته این اقدام را به طور جدی پیگیری کرده است.


روحانی با تاکید بر اجرای دقیق این ماموریت افزود: دولت در کنار تعهد به مردم، با اتکا به نگاه ملی به انتقال مسئولیت تلاش کرده است با واقع بینی نقشه کلان اقتصادی کشور را برای دولت آینده ترسیم و تشریح کند.


 رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و تدابیر دولت برای گذر از مشکلات و ساماندهی اقتصاد کشور باید با دقت ارائه و ثبت شود، اظهار داشت: مردم حق دارند بدانند که چه گردنه‌ها و چه تکانه‌هایی موجب بروز چه نوع مشکلاتی شده است و دولت چه راه هایی برای خنثی سازی تحریم و گذر از محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است و همچنین لازم است مردم  بدانند اگر تحریم و جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل نشده بود و کرونا نیز پدید نمی آمد امروز اقتصاد کشور در چه موقعیتی قرار داشت و حاصل این تجارب در اختیار مردم و مسوولان دولت آینده قرار خواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر