بازار سهام آسیا و اقیانوسیه سبزپوش شد

با رشد سهام‌ آسیا و اقیانوسیه، سهام هنگ کنگ تقریباً دو درصد جهش کرد و وال استریت هم مثبت شد.
کد خبر : ۱۲۵۶۷۸
بورس جهانی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، سهام ها در معاملات روز پنج شنبه بازارهای آسیا و اقیانوسیه افزایش داشت و بازارهای ژاپن برای تعطیلات تعطیل شدند. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ تا بعد از ظهر ۱.۷۷ درصد افزایش یافت. سهام های گروه Evergrande چین ۹.۲۵ درصد افزایش یافت. این افزایش سود پس از آن بود که این سازنده بدهکار اعلام کرد اختلافات حقوقی با بانک گوانگفا چین را حل کرده است.


سهام های چین افزایش داشتند کامپوزیت شانگهای با صعود ۰.۳۳ درصدی رشد کرد در حالی که شنژن با رشد جزئی مواجه شد. کاسپای کره جنوبی ۱.۰۷ درصد سود کسب کرد. اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا یک درصد رشد کرد. سهام BHP پس از اعلام روز پنج شنبه این شرکت مبنی بر امضای قرارداد تأمین نیکل با شرکت تسلا، تقریباً ۳ درصد افزایش یافت. ام اس سی آی جامع ترین سهام آسیا-اقیانوسیه ۱.۱۷ درصد افزایش یافت.


با این وجود، ممکن است نگرانی ها از وضعیت ویروس کرونا در آسیا و اقیانوسیه هم بر تمایل های بازار در روز پنج شنبه تاثیر بگذارد. به گزارش رویترز، دو ایالت بزرگ استرالیا در روز چهارشنبه افزایش چشمگیری در موارد ابتلای نوع جدید کووید را گزارش کردند، در حالی که اندونزی شاهد مرگ و میر بالایی از این ویروس جدید بود. بازارهای ژاپن برای تعطیلات روز پنج شنبه بسته است.


قیمت بیت کوین پس از افت تا زیر ۳۰ هزار دلار، دوباره برگشت. بر اساس متریک کوین، از صبح پنج شنبه بیت کوین با قیمت ۳۲۱۴۲.۹۷ دلار معامله شد. طی شب گذشته وال استریت، شاخص داو جونز ۲۸۶.۰۱ واحد به ۳۴۷۹۸ واحد رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰ با رشد ۰.۸۲ درصدی به ۴۳۵۸.۶۹ واحد رسید. کامپوزیت نزداک با ۰.۹۲ درصد افزایش به ۱۴۶۳۱.۹۵ رسید.


ارزها و نفت


شاخص دلار آمریکا، در برابر سبدی از همتایان خود، پس از سقوط اخیر از بالای ۹۳، در ۹۲.۷۶۳ قرار گرفت. ین ژاپن در ۱۱۰.۱۳ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۳۵۹ دلار، تغییر قیمت داد. قیمت نفت در معاملات بعد از ظهر آسیا کاهش یافت، معاملات آتی نفت خام برنت با افت ۰.۴۲ درصدی به ۷۱.۹۳ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۷۰.۰۲ دلار در هر بشکه رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر