06 آذر 1400 - 14:12
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

کاهش معنادار قیمت ارز در بازار/دلار به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت

بهای دلار آمریکا در معاملات اولین روز هفته، با افت قابل توجهی همراه شده است. 
کد خبر : ۱۲۸۵۴۵
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ رصد معاملات ارزی در نخستین روز هفته (شنبه ۶ اذرماه ۱۴۰۰) بیان گر افت شاخص ارزی در صرافی‌های بانکی و مجاز است. این در حالی است که در هفته گذشته به دنبال جوسازی منفی نوسان‌گیران، نرخ دلار بازار آزاد با افزایش مواجه شد و در پی آن نیز بازارساز برای کاهش فاصله بین نرخ آزاد و صرافی‌های بانکی، به افزایش نرخ خرید و فروش ارز به ویژه دلار اقدام کرد.


حال این روند در شروع هفته، معکوس شده است؛ به گونه‌ای که بر اساس جدیدترین نرخ‌های اعلام شده در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، قیمت خرید و فروش دلار و یورو نسبت به پایان هفته قبل، با کاهش محسوسی همراه است. 


بر اساس این گزارش؛ هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مذکور، به نرخ ۲۶۲۸۵ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۶۸۱۶ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنج شنبه، ۹۳۷ تومان ارزان‌تر شده است.


همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۳۰۵۹۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افت بیش از ۴۰۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به قیمت ۳۱۲۰۸ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.


کاهش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز در شرایطی است که در ساعات ابتدایی بازار امروز، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که به شبکه صرافی‌های کشور ابلاغ کرد، ضمن تأکید بر تداوم روند تخصیص ارز بصورت اسکناس با مصارف خدماتی ۲۵ گانه، از شبکه صرافی‌های کشور خواست درصورتیکه متقاضیان درخواست خرید ارز برای مصارفی، بجز مصارف تعریف شده در فهرست مذکور دارند، به بانک مرکزی اعلام کنند. همچنین در این بخشنامه آمده است «میزان ارز مسافرتی و ارز موردنیاز برای شرکت در دوره های آموزشی و پژوهشی نیز از ۲۰۰۰ یورو به ۲۲۰۰ یورو افزایش یافته است.»

برچسب ها: نرخ ارز نرخ دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر