گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

سومین هفته نزولی بورس چگونه رقم خورد؟

بررسی روند هفتگی بازار سهام نشان می‌دهد در این مدت، روند نزولی شاخص کل بورس ادامه داشته است.
کد خبر : ۱۲۸۶۷۹
بورس

به گزارش ایبِنا؛ این روند به گونه ای بوده است که شاخص کل بورس برای سومین هفته متوالی، بازدهی منفی را به ثبت رسانده است و جایگاه خود را در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی تثبیت کرده است. به گونه ای که در مجموع پنج روز فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت بیش از ۵۴ هزار واحدی معادل منفی ۳.۸۴ درصد مواجه شده است.


بررسی روزهای دومین هفته آذرماه نشان می دهد؛


در اولین روز کاری بازار سرمایه (شنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به روند نزولی ادامه داده و با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسیده است. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شستا، پارس، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر در این روز، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۶  هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۴۶۷  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۰) روند نزولی متوقف و شاخص کل بورس مثبت بسته شد. به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی پارس، شستا، وغدیر، شفن، پارسان و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان معاملات دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۴۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۰) دوباره روند نزولی برای نماگر کل بورس به ثبت رسید. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۱۸۳ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۲۱ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی کچاد، فارس، فولاد، کگل، شستا و بورس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی  در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۲۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس بازهم عقب‌نشینی کرد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۸۴۵ واحدی معادل ۰.۵ درصدی به یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۲ واحد رسید. در میان،  نمادهای معاملاتی فارس، نوری، فولاد، اخابر، پارس و شفن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته گذشته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۷ هزار و ۷۲۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰) سهامداران تداوم روند کاهشی بورس را نظاره گر بودند؛ به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار در حالی با کاهش ۱۷۰۰۸ واحدی معادل ۱.۲۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۲۰ واحد رسید که بیشترین تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس توسط نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، کگل، شستا، تاپیکو و وغدیر به ثبت رسید. همچنین در این روز،  معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۰ هزار و ۷۸۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.



نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت استخراج زغال سنگ، فعالیت مهندسی، تجزیه و تحلیل و آزمایش فنی و سایر حمل و نقل جزو صنایع مثبت بازار بود.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر