13 آذر 1400 - 10:39
تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ ثبت شد؛

رشد ۶۷.۲ درصدی تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به بخش صنعت و معدن، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه رشد ۶۷.۲ درصدی داشته است.
کد خبر : ۱۲۸۶۹۸
صنعتی

به گزارش ایبِنا، بررسی‌ آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه در مجموع حدود ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور پرداخت شد.


برپایه این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی تا پایان مهر ماه امسال در هم‌سنجی با پارسال رشد ۶۴.۸ درصدی داشته است.


در این میان بخش خدمات با دریافت ۶۴۱.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سهم ۴۳.۲ درصدی، بیشترین سهم را داشت و پس از آن بخش صنعت و معدن با ۴۳۹.۷ هزار میلیارد تومان (سهم ۲۹.۷ درصدی) و بازرگانی با ۲۲۳.۲ هزار میلیارد تومان (سهم ۱۵.۱ درصدی) در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


این گزارش حاکی است: در هفت ماهه امسال بخش کشاورزی ۱۰۳ هزار میلیارد تومان (سهم ۶.۹ درصدی)، مسکن و ساختمان ۷۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان (سهم ۵.۱ درصدی) و سایر بخش‌ها (متفرقه) ۲۷۵ میلیارد تومان (سهم ۲ صدم درصدی) تسهیلات از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری دریافت کردند.


تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری در بخش صنعت و معدن با رشد ۶۷.۲ درصدی، کشاورزی با رشد ۶۶.۶ درصدی، مسکن و ساختمان با رشد ۵۸ درصدی و بازرگانی با رشد ۳۰.۱ درصدی همراه بود.


در این میان، بیشترین میزان رشد در بخش خدمات با ۸۰.۶ درصد و کمترین میزان رشد با منفی ۴۱.۳ درصد در سایر بخش‌ها (متفرقه) به ثبت رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر