26 فروردين 1401 - 17:04

موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان

سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ برای مناطق مختلف شهری کشور نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد.
کد خبر : ۱۳۱۸۸۱
بانک مرکزی میرداماد

به گزارش ایبِنا؛ بانک مرکزی با ارسال نامه ای به مدیرعامل بانک مسکن آخرین تصمیمات در خصوص تغییر در برخی شرایط و ضوابط حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان آن بانک را اعلام کرد.



بر این اساس؛ بانک مرکزی به منظور افزایش مطلوبیت و جذب منابع جدید برای حساب مزبور، با درخواست آن بانک مبنی بر افزایش حداقل مبلغ سپرده گذاری از ۲ میلیون ریال به ۴ میلیون ریال و افزایش سقف تسهیلات حساب مزبور ۱۰,۰۰۰، ۸,۵۰۰، ۷,۰۰۰ میلیون ریال تعیین شده برای سال ۱۴۰۰به مبالغ ۲۰,۰۰۰، ۱۷,۰۰۰ و ۱۴,۰۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب های افتتاحی سال ۱۴۰۱، موافقت گردید.


همچنین در بخشی از نامه آمده است: با پیشنهاد آن بانک در خصوص تغییر تقسیم بندی مناطق جغرافیایی حساب جوانان به ترتیب از سه منطقه "تهران"، "شهرهای بزرگ" و "سایر مناطق شهری" به "تهران"، "مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت" و "سایر مناطق شهری" موافقت شد.


البته بانک مرکزی با درخواست بانک مسکن برای تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف‌های مصوب هر یک از حساب‌های مزبور، با توجه به سیاست‌های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن (قانون جهش تولید مسکن) موافقت نکرده است.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر