15 اسفند 1396 - 15:05

عقبگرد شاخص بورس به کانال ۹۶ هزار واحدی

ادامه روند نزولی بازار سهام که از ابتدای هفته جاری آغاز شده باعث شد تا شاخص کل بورس با ۱۹۱ واحد کاهش به ۹۶ هزار و ۹۹۱ واحد برسد تا بعد از مدت‌ها به کانال ۹۶ هزار واحد بازگردد.
کد خبر : ۸۳۱۴۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فضای تالار شیشه ای روز به روز سردتر می شود و نماگر اصلی این بازار با افت های ادامه دار خود عملا در حال برگشت به محدوده های قبلی است.


کاهش دسته جمعی شاخص ها                        


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس باز هم با ریزش مواجه شدند. بر مبنای گزارش ایبِنا، شاخص کل با (۱۹۱) واحد ریزش معادل (۰.۲۰) درصد به ۹۶ هزار و ۹۹۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۶۱) واحد کاهش معادل (۰.۲۰) درصد به ۳۰ هزار و ۹۱۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۱۱) واحد افت معادل (۰.۶۴)  درصد به ۱۷ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۸۳) واحد کاهش، معادل (۰.۶۴) درصد به ۱۳ هزار و ۴۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۱۲) واحد افت، معادل (۰.۳۰) درصد به ۱۰۳ هزار و ۹۵۳ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۵) واحد کاهش معادل (۰.۱۵) درصد به ۶۸ هزار و ۷۷۵ واحد و شاخص بازار اول با (۵۶۸) واحد افت معادل (۰.۲۷) درصد، به ۲۰۷ هزار و ۲۷۷ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۲ نماد «رمپنا با ۲۲ واحد و شپنا با ۲۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و ۵ نماد «فارس با (۳۳) واحد، مبین با (۲۷) واحد، وغدیر با (۲۵) واحد، خساپا با (۲۴) و پارسان با (۲۴) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید: روز جاری شاخص صنایع بازار نیز با نوسانی همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «ذغالسنگ با ۶۸ واحد رشد معادل ۴.۱۵ درصد به یک هزار و ۷۰۸ واحد، فنی مهندسی با ۸ واحد افزایش معادل ۱.۲۵ درصد به ۶۷۶ واحد، کانی غیرفلزی با (۳۴) واحد رشد معادل (۱.۶۱)  درصد به ۲ هزار و ۱۱۱ واحد، ماشین آلات با (۲۸۷) واحد کاهش، معادل (۱.۶۶) درصد به ۱۷ هزار و ۳۰۴ واحد، خودرو با (۳۱۳) واحد افت معادل (۱.۸۴) درصد به ۱۶ هزار و ۷۴۸ واحد، لاستیک با (۳۵۹) واحد کاهش معادل (۱.۹۱) درصد به ۱۸ هزار و ۴۱۲ واحد و زراعت با (۱۳۵) واحد افت معادل (۲.۴۴) درصد به ۵ هزار و ۳۹۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «قشرین، تکشا، قمرو، کطبس، غپاک، فایرا و شگل» با رشد قیمت بین «۳.۷۸ تا ۴.۹۲» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وپست، لبوتان، غشان، خوساز، خاور، شپترو و حفارس» با کاهش قیمت بین «۴.۷۳ تا ۴.۹۹» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بازگشایی و توقف نمادها


این گزارش می افزاید: طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «پالایش نفت لاوان، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، سولیران، قند شیرین خراسان» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «فیبر ایران، سایپا دیزل، داروسازی ابوریحان، سرمایه‌گذاری سایپا، قند قوچان، شیروان، بجنورد، بیمه اتکایی ایران، بانک خاورمیانه، باما، سخت آژند، ایران خودرو دیزل و لابراتورهای رازک» متوقف شد.


در عین حال، امروز همچنین نماد معاملاتی بیمه دی در راستای اجرای ماده ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس با توجه به تأیید مهلت درخواستی ناشر برای بار دوم تعلیق شد


بر اساس گزارش ایبِنا، در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۸ هزار و ۵۴۹ نوبت معاملاتی، ۸۰۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۶ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر