08 فروردين 1397 - 10:37
ارزش کل معاملات سال ۹۶ مشخص کرد:

سهم ویژه ۳ کارگزار بانکی در معاملات بورس

تازه ترین آمار تفکیک شده درباره سهم کارگزاری های بورس در سال ۹۶ نشان می دهد که ۳ کارگزاری بانک های «رفاه، ملت و کشاورزی» در بین ۵ کارگزاری برتر از نظر ارزش کل معاملات قرار دارند.
کد خبر : ۸۳۹۰۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۶.۷۳ درصد کل ارزش معاملات را در  سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص دادند که شرکت های کارگزاری «صبا تامین با ۹.۴۳ درصد، کارگزاری مفید با  ۵.۱۶ درصد، کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۴.۵۷ درصد، کارگزاری بانک ملت با ۳.۸۸ درصد و بانک کشاورزی با ۳.۶۹ درصد»، در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند که ۲۷ درصد از کل معاملات را شامل می شود.


ارزش کل خرید و فروش های سال ۹۶


از سویی دیگر سایر جزییات این آمار نیز نشان می دهد ارزش کل خرید و فروش در سال ۹۶، بیش از ۱۲۸۶ هزار میلیارد ریال بوده است. افزون بر این، بر اساس بررسی های ایبِنا، ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل  ۷۱ درصد کل معاملات بوده است. این گزارش می افزاید: ارزش خرید و فروش عمده ۱۳ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۱۶ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


یک کارگزار بانکی در بین ۵ کارگزار برتر معاملات آنلاین


همچنین اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بازار سهام درباره سال ۱۳۹۶ نشان داد که از ۱۰۷ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۴ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند. بر اساس گزارش ایبِنا، در سال گذشته ۳۹.۳۶ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های «مفید با ۲۰.۲۰ درصد، آگاه با ۶.۶۷ درصد، فارابی با ۵.۵۹ درصد بانک کشاورزی با ۳.۵۳ درصد، مبین سرمایه با ۳.۳۷ درصد» رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند. در همین حال، از کل معاملات، بیش از ۲۵۴ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که حدود ۲۰ درصد کل خرید و فروش است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر