12 خرداد 1397 - 10:05

زنگ استراحت بازار ارز و سکه

کارشناسان بازار ارز و سکه معتقدند با توجه به تعطیلات پیش رو در هفته جاری بازارهای ارز و سکه با نوسان اندک قیمتی مواجه شوند و اگر افزایشی هم صورت گیرد بسیار اندک باشد.
کد خبر : ۸۶۶۵۹
طلا

به گزارش ایبِنا، هر چندقیمت سکه هفته گذشته اوج جدیدی را تجربه کرد و بهای دلار در بازار غیررسمی در مقطعی خود را به مرز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک کرد؛ با این حال وضعیت دامنه نوسان در روزهای انتهایی هفته گذشته، نزدیک شدن به سطوح مقاومتی قوی و احتمال اصلاح قیمت‌ها در کنار تعطیلات خردادماهی از جمله عواملی هستند که این ذهنیت را در میان برخی بازیگران ایجاد کرده که هفته جاری وقت استراحت بازارها خواهد بود؛ از نظر آنها، اگر افزایش قیمتی در کار باشد، در دامنه محدودتری صورت خواهد گرفت و از نوسانات صعودی کانالی هفته پیشین، خبری نخواهد بود.


همچنین قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری جهانی که ارزش قوی دلار و آمار اقتصادی مثبت آمریکا را تا حدودی جبران کرد، ثابت ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و به ۱۲۹۸.۲۹ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۸ دلار رسید.


نرخ هر اونس طلا  امروز در بازار طلا ۱۲۹۳.۳۳ دلار، اونس نقره ۱۶.۴۱ دلار ، پلاتین ۹.۷.۲۲ دلار، آبشده حدودی ۸۴۲۵۰۰ دلار، گرم ۱۸ عیار ۱۹۴۵۰۰ تومان، ارزش طلای سکه ۱۸۹۷۳۰۰ تومان است. رییس کمیسیون طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره وضعیت  سکه و طلا در هفته جاری، اظهارداشت: در هفته گذشته قیمت طلا و سکه رشد زیاد و بی سابقه ای داشت به گونه ای که هر سکه ۱۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.


محمد کشتی آرای، با بیان اینکه، رشد قیمت ها در حالی بود که نرخ جهانی طلا در هفته گذشته ۸ دلار افت کرده است، اظهارداشت: البته این وضعیت در مقاطعی از سال که همزمان با سفر های خارجی است، رخ می دهد.


وی با اشاره به تقاضای شدید در بازار طلا و سکه خاطر نشان کرد: رشد قیمت دلار و افزایش قیمت سکه منجر به صعود قیمت ها شده بود. وی درباره پیش بینی اش در خصوص بازار سکه و طلا در هفته جاری که همزمان با تعطیلات است، ادامه داد: پیش بینی می شود قیمت ها به نسبت روز های پایانی هفته گذشته با تعدیل مواجه شود.


همچنین کارشناسان بازار ارز نیز معتقدند تعطیلات پیش رو  منجر به تعدیل در این بازار و کاهش نوسانات قیمتی شود به نحوی که در این هفته این بازار شرایط آرام تری را طی کند. در همین حال، براساس اعلام بانک مرکزی نرخ ۲۲ ارز از جمله دلار و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش و قیمت ۱۶ واحد پولی دیگر مانند یورو کاهش یافته است.




براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه دوازدهم خردادماه) با ۱۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۲ هزار و ۱۶۵ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۹۷ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۶ هزار و ۲۸۸ ریال و هر یورو نیز با ۹ ریال کاهش در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۱۷۷ ریال ارزش‌گذاری شد.




برچسب ها: ارز سکه بازار طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر