چین دولت ترامپ را تهدید به وضع تعرفه ۶۰ میلیارد دلاری کرد

دولت چین در پاسخ به موج جدید تهدیدات آمریکا برای وضع تعرفه اضافی بر روی کالاهای وارداتی چینی، دولت ترامپ را به وضع تعرفه ۶۰ میلیارد دلاری تهدید کرد.
کد خبر : ۸۹۳۸۴
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، چین اعلام کرد در راستای اقدام تلافی جویانه به وضع تعرفه اضافی بر روی کالاهای وارداتی چینی از سوی ایالات متحده که قرار است بین ۵ تا ۲۵ درصد باشد، پکن برنامه افزایش تعرفه بر روی ۵ هزار و ۲۰۷ کالای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را در دستور کار خود قرار خواهد داد.


در همین حال دولت چین اعلام کرد که اعمال تاریخ وضع مالیات بر روی کالاهای آمریکایی مشروط به اقدام آمریکا است و چین این حق را برای خود محفوظ می داند تا اقدامات تلافی جویانه دیگری را معرفی کند. دولت چین به این نکته اشاره کرد که هر گونه تهدید یکجانبه یا باج خواهی فقط منجر به تشدید اختلافات و آسیب به منافع طرفین خواهد شد.


بر اساس  اعلام وزارت بازرگانی چین، وضع تعرفه ۶۰ میلیارد دلاری بر روی کالاهای آمریکایی بلافاصله به دنبال شروع وضع تعرفه دولت ایالات متحده بر روی کالاهای وارداتی چینی کلید خواهد خورد.


این موضع گیری دولت چین به دنبال اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که کالاهای چینی را تهدید به وضع تعرفه اضافی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار کرده بود، به میان آمد. کاخ سفید اعلام کرد این اقدام آمریکا در جهت کاهش کسری تراز تجاری خود با چین اتخاذ شده است.


پیش از این هم در ماه جولای آمریکا با وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر روی ۳۴ میلیارد دلار کالاهای چینی، شعله جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن را مشتعل و چین هم در مقابل به همان میزان کالاهای وارداتی آمریکایی را مشمول تعرفه کرد. انتظار می رود دور بعدی وضع تعرفه بر روی واردات ۲ کشور به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در روز جمعه کلید زده شود.


بر پایه این گزارش، کسری تراز تجاری آمریکا با چین در سال گذشته میلادی به ۳۲۰ میلیارد دلار رسید. همچنین دولت چین خواهان بازگشت آمریکا به منطقه و ریشه کن کردن اشتباهات خود بمنظور ایجاد شرایط درست برای حل مشکل است.



برچسب ها: چین آمریکا تعرفه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر