اتهام بایدن به شرکت‌های نفتی

اتهام بایدن به شرکت‌های نفتی
جو بایدن گفت: سال گذشته شرکت‌های نفتی محلی در بحبوحه بحران جهانی انرژی، ۲۰۰ میلیارد دلار سود کسب کردند.
کد خبر : ۱۴۶۵۸۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، شرکت‌های نفتی محلی را به سود‌های "بی سابقه" در بحبوحه بحران جهانی انرژی متهم کرد و خواستار افزایش قابل توجه مالیات بر بازخرید سهام شرکت‌ها شد تا آن‌ها را به سرمایه گذاری بیشتر در تولید هدایت کند.

وی در سخنرانی سالانه «وضعیت اتحادیه» بایدن در کنگره گفت: سال گذشته شرکت‌های نفتی محلی در بحبوحه بحران جهانی انرژی، ۲۰۰ میلیارد دلار سود کسب کردند.

او افزود: "من فکر می‌کنم شرم آور است، آن‌ها از این سود‌های بی سابقه برای افزایش تولید داخلی سرمایه گذاری کردند. در عوض، آن‌ها از آن برای بازخرید سهام خود استفاده کردند و به مدیران عامل و سهامداران خود پاداش دادند. "

بایدن تاکید کرد که ایالات متحده حداقل تا یک دهه دیگر به نفت نیاز خواهد داشت، آن هم در زمانی که برخی از شرکت‌ها به بایدن گفتند: "ما می‌ترسیم به هر حال همه پالایشگاه‌های نفت تعطیل شوند، پس چرا در آن‌ها سرمایه گذاری کنیم؟ "


بایدن به دنبال نشان دادن خوش‌بینی قبل از مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، گفت که اقتصاد از ۱۲ میلیون شغل جدید سود می‌برد و از انعطاف‌پذیری و قدرت اقتصاد تمجید کرد، زیرا بیکاری در ژانویه گذشته به پایین‌ترین سطح خود در ۵۴ سال گذشته رسید و افزود که کووید-۱۹ دیگر زندگی آمریکایی‌ها را کنترل نمی‌کند.

بایدن فهرستی از پیشنهاد‌های اقتصادی - که بعید است که بسیاری از آن‌ها توسط کنگره تصویب شود - مانند حداقل مالیات بر میلیاردر‌ها و مالیات چهار برابری بر بازخرید سهام شرکت‌ها ارائه کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر