هند در فهرست ۳ اقتصاد قوی جهان قرار می‌گیرد؟

هند در فهرست ۳ اقتصاد قوی جهان قرار می‌گیرد؟
نخست وزیر هند، همزمان با جشن ۷۶ سال استقلال این کشور از بریتانیا، اعلام کرد که هند طی پنج سال آینده یکی از سه اقتصاد قدرتمند جهان خواهد بود.
کد خبر : ۱۵۴۱۵۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، نارندرا مودی؛ نخست وزیر هند، با عمامه‌ای رنگارنگ، از قلعه سرخ تاریخی دهلی که در قرن هفدهم در دوران مغول ساخته شد، با مردم هند سخن گفت.

او گفت که دولت او بیش از ۱۳۰ میلیون نفر را از فقر نجات داده و شکوفایی روزافزون کشور نشان دهنده فرصتی برای جهان است.

وی افزود: وقتی فقر در کشوری کاهش می‌یابد، قدرت طبقه متوسط به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. من به شما قول می‌دهم که هند در پنج سال آینده در بین سه اقتصاد بزرگ جهان قرار خواهد گرفت.

اظهارات مودی پس از ارزیابی موسسه‌های Morgan Stanley ویژه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری و S&P Global ویژه تبه‌بندی اعتباری بیان شد که در سال گذشته پیش‌بینی کردند اقتصاد هند از ژاپن و آلمان پیشی بگیرد و تا سال ۲۰۳۰ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

این دو موسسه گفتند که رونق اقتصادی هند به واسطه صادرات به خارج، سرمایه گذاری در تولید، رشد زیرساخت‌های دیجیتال و انرژی خواهد بود.

اقتصاد هند با ارزش ۳.۵ تریلیون دلار در سال گذشته از بریتانیا پیشی گرفت و به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد.

مودی گفت: اطمینان دارم که وقتی هند ۱۰۰ سال استقلال خود را در سال ۲۰۴۷ جشن بگیرد، به عنوان یک کشور توسعه یافته جشن خواهد گرفت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر