07 شهريور 1402 - 11:01

مبادله دارایی‌های ایران در سوئیس

مبادله دارایی‌های ایران در سوئیس
دارایی‌های ایران در کره جنوبی با دلار و سپس یورو به نفع تهران در سوئیس مبادله می‌شود.
کد خبر : ۱۵۴۵۳۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی سوئیس در نظر دارد دارایی‌های ایران - دارایی‌های ۶ میلیارد دلاری در کره جنوبی - را به دلار و سپس به یورو به نفع تهران مبادله کند.

این در پی توافقی بین ایران و ایالات متحده صورت گرفت که به آزادسازی دارایی‌های مسدود شده در کره جنوبی، عراق و ترکیه کمک کرد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که تهران باید از این پول صرفاً برای اهداف بشردوستانه استفاده کند و به میزان پول و تاریخ انتشار آن اشاره‌ای نکرد.

یک هفته پیش رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده تا با ارز‌های دیگر مبادله و به ایران بازگردانده شود.

سرویس خبری "یونهاب اینفومکس" گزارش داد که این فرآیند با انتقال بین ۳۰۰ میلیارد وون (۲۲۳.۸۵ میلیون دلار) تا ۴۰۰ میلیارد وون در روز، در مدت ۵ هفته انجام خواهد شد.


پیشتر نیز، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران فاش کرد که وجوه بلوکه شده ایران در چندین کشور آزاد شده است. وی با بیان اینکه این پول متعلق به بانک مرکزی است و می‌توان از آن بهره برداری و برنامه ریزی کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر