تصویب لایحه جدید تحریم‌های نفتی ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا

تصویب لایحه جدید تحریم‌های نفتی ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌های نفت ایران تصویب کرد که شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی واردکننده نفت می‌شود.
کد خبر : ۱۵۶۸۴۸

به گزارش ایبنا و به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران با رأی محکم هر دو حزب تصویب کرد.

این تحریم‌ها شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی می‌شود که نفت صادراتی ایران را در نقض تحریم‌های آمریکا فرآوری می‌کنند.

 

قانونگذاران آمریکا از زمان حمله حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، موارد مختلف افزایش فشار بر ایران را مورد بحث گذاشته‌اند. ایران یکی از حامیان قدیمی حماس است، اما تهران مداخله خود در این حملات را رد می‌کند.

مایک لالر و جرد مسکویتس، از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اعلام کردند این لایحه پیامی آشکار به کشور‌های ناقض تحریم‌های آمریکا مانند چین، روسیه و سایرین است که به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک نکنند، وگرنه با عواقب آن مواجه خواهند شد.

 

این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون باید به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.
هنوز مشخص نیست این قانون پس از تصویب کامل تا چه‌حد می‌تواند مؤثر باشد. در حالی که کنگره آمریکا می‌تواند قانون تحریم‌ها را تصویب کند، اما این اقدامات اغلب مشمول معافیت‌های امنیت ملی می‌شوند و با صلاحدید رئیس جمهور اجرایی می‌شوند، به‌علاوه، چین همچنان می‌تواند علی‌رغم تحریم‌های جدید نفت ایران را وارد کند.

صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا رو به افزایش است و به بالاترین رقم طی ۴ سال گذشته یعنی ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است، ۸۰ درصد نفت ایران به چین صادر می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر