30 آبان 1402 - 14:26
مدیر عامل بانک صادرات:

بانکداری الکترونیک و مدرن نیازمند ابزار و زیرساخت لازم است

بانکداری الکترونیک و مدرن نیازمند ابزار و زیرساخت لازم است
مدیر عامل بانک صادرات گفت: بدون ابزار و فضای مناسب شکل گیری بانکداری الکترونیک امکان پذیر نیست.
کد خبر : ۱۵۷۵۲۵

به گزارش خبرنگار ایبنا، محسن سیفی کفشگری، مدیر عامل بانک صادرات در همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت: بانک‌های بزرگ به علت مشتریان بیشتر نسبت به بانک‌های کوچک در مسیر حرکت به سمت بانکداری الکترونیک کندتر حرکت کردند.

وی افزود: باید پذیرفت که قسمت عمده مدرن سازی شبکه بانکی به خود بانک بستگی ندارد، حتی اگر از بهترین پلتفرم‌های دنیا نیز استفاده کنیم باز بانکداری مدرن نمی‌شود، چون ما برای الکترونیک سازی نیازمند زیرساخت هستیم.

مدیرعامل بانک صادرات گفت: برای مدرن سازی نیازمند ابزار و فضای مناسب هستیم. به عنوان مثال زمانی که در کشور اینترنت پر سرعت و ارزان نداشته باشیم شکل گیری بانکداری الکترونیک امکان پذیر نیست که این موضوع به نظام بانکی و بانک مرکزی مربوط نیست.

وی افزود: زمانی که قصد گسترش بانکداری الکترونیک را داریم باید مردم و فعالان حوزه پولی و بانکی از بانکداری الکترونیک درک و فهم داشته باشند، بنابراین تا زمانی که فهم درستی از بانکداری هوشمند ایجاد نشود مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند و حتی قانون‌های درستی نمی توان برای آن وضع کرد.

وی افزود: یک قانون قابل فهم و انتقال باید در حوزه بانکداری دیجیتال داشته باشیم، در فرهنگ ایرانی گاهی مشتریان می‌خواهند به صورت حضوری به شعبه مراجعه کنند که باید این موضوع را در سطح خرد از طریق ایجاد محدودیت، مدیریت کنیم.

سیفی کفشگری تاکید کرد: بانک‌های قدیمی مقاومت‌هایی در مقابل مدرن سازی دارند که بانک مرکزی می تواند با اعمال محدودیت‌هایی از مقاومت بانک‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود: یه عنوان مثال رئیس شعبه را در نظر بگیرد که تصمیم می‌گیرد به چه کسی تسهیلات بدهد یا ندهد در بانکداری الکترونیک این فرآیند حذف می‌شود بنابراین قدرت از دست رئیس شعبه گرفته می‌شود برای همین مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر