کاهش شدید مصرف محصولات رژیم صهیونیستی

کاهش شدید مصرف محصولات رژیم صهیونیستی
کمپین سال‌ها پیش که خواستار تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی بود، دوباره آغاز شده است.
کد خبر : ۱۵۸۷۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، «از خودمان برای خودمان، محصول ما برایمان کافی است.» این شعار یکی از کمپین‌های تحریم محصولات اسرائیل در کرانه باختری اشغالی است که از زمان مقاومت فلسطین و عملیات طوفان الاقصی آغاز شده و گسترش یافته است.

این کمپین همزمان با فراخوان‌های مشابه برای تحریم شرکت‌های حامی اشغالگری در کشور‌های جهان اسلام راه اندازی شده و از محصولات فلسطینی حمایت می‌کند و توسط شعبه‌های زنجیره‌ای از فروشگاه‌های بزرگ و معروف در کرانه باختری هدایت می‌شود.

مدیر یکی از مراکز فروش در رام الله، عمر بواطنه، به برچسبی روی جعبه‌های آب، شیر، پودر لباسشویی و دستمال کاغذی اشاره می‌کند که روی آن نوشته شده است «ساخت فلسطین» که نشان دهنده گسترش کمپین است.


این سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای تخمین می‌زند که مصرف محصولات اسرائیلی از ابتدای جنگ از ۹۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بواطنه معتقد است که جوانان در خواربارفروشی‌های بزرگ در کرانه باختری وجدان سیاسی پیدا کرده اند و محصولات فلسطینی را بیشتر و بیشتر مصرف می‌کنند. آن‌ها به برچسب‌ها نگاه می‌کنند و صفحات اینترنتی را مرور می‌کنند تا لیست محصولاتی را که باید تحریم شوند، بشناسند.

شرکت کنندگان در کمپین می‌توانند از طریق وب سایت جنبش BDS که توسط نهاد‌های جامعه مدنی فلسطینی در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و خواستار اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل رفتار با فلسطینی‌ها شد، از محصولات زیر چتر تحریم مطلع شوند.


اسرائیل و متحد اصلی آن یعنی ایالات متحده، این جنبش را به یهودستیزی متهم می‌کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر