13 بهمن 1402 - 11:48
وزیر اسبق بازرگانی:

تسهیل‌گری حوزه اقتصاد برای بخش خصوصی، وظیفه اصلی دولت است

تسهیل‌گری حوزه اقتصاد برای بخش خصوصی، وظیفه اصلی دولت است
وظیفه اصلی دولت برداشتن موانع از سر راه بخش خصوصی، یعنی تسهیل‌گری در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصادی است.
کد خبر : ۱۵۹۹۸۸

به گزارش ایبنا، یحیی آل اسحاق با اشاره به دیدار فعالین اقتصادی با رهبر معظم انقلاب از برکات این دیدار برای فعالین بخش خصوصی گفت و بیان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار تذکراتی را هم به مسئولین دولتی دادند. آنچه از سخنان رهبر انقلاب مشخص بود، اعتقاد ایشان به توان، قدرت و کارایی بخش خصوصی است؛ به نحوی که اگر زمینه برای این بخش فراهم شود می‌تواند مشکلات کشور را از میان بردارد و یار دولت در حوزه‌های اقتصادی باشد.

وی با تصریح بر اینکه اقتصاد ایران به دو بازوی بخش خصوصی و دولت متصل است، اظهار کرد: بخش خصوصی و حاکمیت در حوزه اقتصاد مکمل یکدیگر هستند. اگر بخش خصوصی به وظایف خود عمل کند؛ یعنی این که انضباط مالی داشته باشد، در چارچوب مقررات کار کند و از ابتکارات خود بهره ببرد می‌تواند کمک بسیار بزرگی به اقتصاد کشور کند؛ مشروط به اینکه دولت هم بتواند وظایف خود را انجام دهد.

وزیر اسبق بازرگانی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت و دولت توسط رهبر معظم انقلاب بار‌ها مطرح شده است، اظهار کرد: سیاست گذاری، هدایت، نظارت و پشتیبانی چهار وظیفه حاکمیت در حوزه‌های مختلف و به ویژه اقتصاد است. رهبر انقلاب در دیدار روز دوشنبه خود با فعالین اقتصادی به صراحت مطرح کردند که وظیفه اصلی دولت برداشتن موانع از سر راه بخش خصوصی، یعنی تسهیل گری در همه حوزه‌ها است.

آل اسحاق با اشاره به این ضرب المثل که دولت باید «یار شاطر» باشد، بیان کرد: دولت باید به بخش خصوصی کمک کند تا در مسیر حرکت کشور و همچنین راهبرد‌های تعیین شده توسط حاکمیت به راحتی پیش برود. در واقع وظیفه دولت برداشتن سنگ‌های سر راه در مسیر بخش خصوصی است و اگر این کار را انجام دهد، بخش خصوصی با توان، ابداعات و پشتکار خود حرکت خواهد کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی اخذ مجوز فعالیت را یکی از چالش‌های بخش خصوصی برای فعالیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند معنا ندارد یک نفر برای فعالیت در بخش خصوصی نفت باید سه سال برای دریافت مجوز بدود. یکی از سیاست‌هایی که رهبر انقلاب برای کنترل تورم اشاره کردند حذف نقدینگی است و برای رفع این مشکل نیاز داریم حجم نقدینگی در کشور کنترل شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر