11 اسفند 1402 - 10:57

تولید خودرو ٨ درصد رشد یافت؛ یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه از ابتدای سال

تولید خودرو ٨ درصد رشد یافت؛ یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه از ابتدای سال
از ابتدای امسال تا پایان بهمن، یک میلیون و ٢٣٠ هزار خودرو تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٨ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۶۰۸۸۵

به گزارش ایبنا؛ بر اساس گزارش ارائه شده توسط دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد صنعت خودروی کشور طی ۱۱ ماهه امسال، از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نسبت به حدود یک میلیون و ۱۲۶ هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد حدوداً هشت درصدی را ثبت کرده است.

 

از این تعداد خودروی تولیدی در کشور، قریب به یک میلیون و ۴۰ هزار دستگاه سهم خودرو‌های سواری در کشور است که نسبت به ۹۸۰ هزار دستگاه تولید شده در مجموع ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، شش درصد بیشتر شده است.

 

طی مدت مذکور سال جاری ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است. آمار ثبت شده از تولید وانت کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته رقمی در حدود ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده است.

 

آمار تولید خودرو‌های سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) در مجموع ۱۱ ماهه سال جاری عدد ۳۴ هزار دستگاه را ثبت کرده که رشد ۱۰ درصدی تولید این خودرو‌ها را نسبت به ۳۰ هزار خودروی سنگین باری تولید شده در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱، نشان می‌دهد. 

 

سهم ۱۱ درصدی بخش خصوصی در تولید کل خودروی کشور

 

از آمار تولید خودرو‌ها در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲، قریب به ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو با سهم ۱۱ درصدی، مختص تولید خودرو‌های تولیدی در شرکت‌های خودروساز خصوصی است که در مقایسه با تولید ۱۷۳ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۶۱ درصد رشد داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر