قیمت گاز در پاکستان ۲۰۰ درصد افزایش یافت؛

پاکستان اقتصادش را برای صندوق بین‌المللی پول جراحی می‌کند

پاکستان با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت گاز طبیعی به استقبال اجرای توافق مالی با صندوق بین‌المللی پول رفت.
کد خبر : ۱۰۱۵۲۱
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول در آستانه تصمیم‌گیری برای تایید وام شش میلیارد دلاری است که قرار است به پاکستان پرداخت کند. نهاد تصمیم‌گیر درباره نفت و گاز پاکستان (OGRA) رسما افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت گاز را تایید کرده است.


این سومین افزایش قیمت این حامل انرژی از زمان روی کار آمدن عمران خان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور در سال گذشته است. این اقدامات در راستای اصلاحات اقتصادی مورد نظر صندوق بین‌المللی پول و کاهش بار سنگین بودجه‌هایی است که دولت پاکستان پرداخت می‌کند.


صندوق بین‌المللی پول از دولت پاکستان خواسته است توازن تراز مالی خود را بهبود ببخشد. انتظار می‌رود تصمیم‌گیری درباره وام شش میلیارد دلاری صندوق به دولت پاکستان روز چهارشنبه انجام شود.


دولت پاکستان اعلام کرده اصلاح قیمت گاز کمک می‌کند که شرکت گاز دولتی این کشور کسری یک میلیارد دلاری بودجه خود را تا حدودی جبران کند. تصمیم برای چنین افزایش قیمتی با حساسیت‌های سیاسی فراوانی روبرو بود، چراکه مردم این کشور چندین دهه است که از امکان گاز ارزان بهره‌مند هستند. پاکستان سال‌هاست که با کمبود منابع گاز روبرو شده و به ناچار به واردات گاز روی آورده است که از منابع داخلی بسیار گران‌تر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها