02 شهريور 1398 - 08:39

بانک ها در ارایه وام ازدواج تعلل نکنند

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ضرورت توجه بانک ها به مصوبه مجلس در خصوص وام ازدواج گفت: کارشکنی در ارایه وام ازدواج تخلف است.
کد خبر : ۱۰۳۳۳۹
وام ازدواج

محمدمهدی مفتح در گفتگوی با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت تسریع شبکه بانکی در ارایه وام ازدواج، گفت: بانک ها در این موضوع باید از شورای پول و اعتبار تبعیت کرده و نسبت به ارایه وام ازدواج اقدام کنند.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار در خصوص ارایه وام ازدواج باید پیگیری های لازم را انجام دهد، افزود: این مصوبه مجلس لازم الااجرا بوده و تخطی از آن تخلف است.


مفتح با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ارایه وام ازدواج به زوجین ضروری است، تصریح کرد: با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی در کشور باید حمایت های لازم از جوانان در راستای تسهیل شرایط ازدواج صورت بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه محدودیت منابع در حوزه ارایه تسهیلات ازدواج وجود ندارد، گفت: در بودجه سالانه منابعی برای این مهم در نظر گرفته می شود از این رو بانک ها نمی توانند بهانه تراشی کنند.


وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار با ابلاغ هر چه سریع تر ضوابط ارایه تسهیلات ازدواج باید با هر نوع کارشکنی در این حوزه برخورد کند.


سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت اعمال بانک ها در ارایه وام ازدواج وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد، یادآور شد: بانک مرکزی باید گزارشی ماهانه از عملکرد شبکه بانکی در این حوزه ارایه کند.


برچسب ها: بانک ها وام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر