13 شهريور 1398 - 11:20
با ساخت ۷۵ دستگاه واگن باری صورت گرفت؛

جلوگیری از خروج ۱۵ میلیارد تومان ارز از کشور

با ساخت ۷۵ دستگاه واگن باری در کشور حدود ۱۵ میلیارد تومان از خروج ارز جلوگیری شد.
کد خبر : ۱۰۳۷۵۹
قطار

به گزارش ایبِنا، سبحان نظری مدیرعامل مجموعه ترکیب حمل و نقل درباره افتتاح ۷۵ دستگاه واگن در مراسم صبح امروز گفت: تعداد ۷۵ واگن از واگن های افتتاح شده امروز متعلق به مجموعه ترکیب حمل ونقل بود که یکی از شرکت های تابعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن است و در حوزه حمل ونقل بار ریلی جاده ای و ترکیبی فعالیت می کند. این واگن ها از نوع کفی دو محوره، مخصوص حمل کانتینر با ظرفیت ۳۲ تن است که می توان کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی را با آن جابجا کرد که طی مراسمی با حضور وزیر محترم راه شهرسازی و مدیرعامل محترم راه آهن، آیین افتتاح برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل و نقل در ادامه در تشریح تامین منابع مالی واگن های تولید شده گفت: این امر از طریق خرید دین انجام شد که در این زمینه با بانک تجارت این همکاری صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه طی ۲۴ سال که از تاسیس این مجموعه می گذرد تجربه فعالیت در هر دو حوزه حمل و نقل داخلی و بین المللی مناسبی انباشته شده گفت: با احتساب این ۷۵ دستگاه ناوگان موجود این مجموعه به ۶۱۱ دستگاه بالغ می شود. در مجموع با استفاده از این تعداد واگن قادر خواهیم بود تا به انواع صنایع و مشاغل خدمات رسانی بهتری انجام دهیم.

وی درادامه بااشاره به فعالیت‌های این مجموعه در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: فعالیت های این مجموعه در حوزه های حمل و نقل محصولات فولادی، کانتینر، پالت، محصولات صنایع پتروشیمی و سیمان است و در مجموع می توان گفت نقش این مجموعه به عنوان یکی از حلقه های بسیار مهم زنجیره ارزش در صنایع فولاد پتروشیمی و صنایع معدنی انکارناپذیر است.

نظری با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به شعار سال به عنوان نقشه راه اضافه کرد: با توجه به وظیفه ملی که بر دوش خود درجهت حمایت از تولید ملی ورونق اقتصادی احساس می کردیم قرار داد ساخت این واگن ها را با مجموعه داخلی فولاد درخشان اراک منعقد کردیم.

این مقام مسئول یادآور شد: این تعداد واگن حدود ۵۰ میلیون تن کیلومتر در سال به ظرفیت ریلی کشور اضافه می کند. وی در ادامه با بیان اینکه حمایت ها و سرمایه گذاری در حوزه تولیدات داخل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو برای سایر دستگاه ها می تواند قرار گیرد گفت: حمایت راه آهن از سرمایه گذاری ها در این زمینه بر جذابیت این موضوع افزوده است. نکته بسیار مهم در این موضوع این است که برای توسعه صنعت ریلی و افزایش جمعیت ناوگان حمل ونقل ریلی کشور نیاز به حمایت های بسیار زیادی از جانب دولت محترم حس می شود که امیدوار هستیم این مهم تحقق یابد.

نظری در ادامه با تاکید بر اینکه در این پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی صورت گرفته است افزود: این حمایت ها باید  از جنس تخصیص تسهیلات بلندمدت تر و کم بهره باشد تا جذابیت سرمایه گذاری افزایش پیدا کند و مجموعه های علاقه مند بتوانند فعالیت های مناسب تری را انجام دهند.

وی در ادامه با دعوت از صاحبان صنایع بزرگ مانند فولاد و پتروشیمی و سیمان برای سرمایه گذاری در توسعه ناوگان ریلی گفت: با توجه به فرصت های زیاد و بزرگی که در سال های آتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد می توان همکاری های بسیار مناسبی را در این حوزه رقم زد.

برچسب ها: ارز واگن باری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر