01 آبان 1398 - 20:29

تجربه هم رقابتی در بانک‌ها از طریق ایجاد زیرساخت

مدیرعامل هلدینگ داده ورزی سداد بیان داشت: بانک‌ها باید از طریق اصلاح یا ایجاد زیرساخت تجربه کاربری وارد هم رقابتی شوند.
کد خبر : ۱۰۷۸۲۳
مختاریان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حمیدرضا مختاریان، مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد در نخستین سمپوزیوم بانکداری نوین با اشاره بر اهمیت کسب و کارهای نوین گفت: شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها مشتری محور هستند و تمرکز زیادی بر روی انسان داشته اند تا جایی که امروزه کسب و کارهایی مانند فیسبوک وجود دارد که حتی یک محتوا تولید نمی‌کند اما بزرگترین زیرساخت انتقال محتوا را دارد و از طرف دیگر اوبر وجود دارد که یک خودرو نیز ندارد اما بزرگترین شرکت تاکسی اینترنتی جهان است.


مدیرعامل هلدینگ داده ورزی سداد افزود: در مسیر جدید کسب و کارها باید وارد هم رقابتی با یکدیگر شوند و اتفاقی که مناسب مشتری خواهد بود را رقم بزنند؛ در واقع تحول دیجیتال دو بعد دارد که اول تجربه مشتری و دوم بحث ارائه ارزش جدید به مشتریان است که باعث می‌شود تا محصولات جدید به مشتریان ارائه شود.


وی افزود: تا زمانی که سلیقه مشتری و عواطف مشتری را نشناخته‌ایم و از آن درک خاصی نداریم، مشتری مذکور برای ما مشتری محسوب نمی‌شود و زمانی که توانستیم روح مشتری را به سمت خود بکشانیم یعنی وارد حوزه مشتری مداری شده‌ایم.


مختاریان تاکید کرد: تمام بانک‌ها از این موضوع می‌ترسند که تکنولوژی به آنها ضربه بزند. وی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش مکنزی، بانک‌ها باید از طریق اصلاح زیرساخت‌ها یا ایجاد زیرساخت تجربه کاربری وارد هم رقابتی شوند.


مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد با اشاره به امکانات پیام رسان بله برای زائرین اربعین گفت: یکی از نمونه‌های هم رقابتی موفق و تاثیرگذار در ایران همکاری پیام رسان بله و ستاره پانصد متعلق به شرکت بهار به شمار می‌رود که زیرساخت برای ستاره پانصد بود اما با ایجاد یک لایه مناسب بر بستر پیام رسان توانستیم تا خدمت مناسبی را ارایه دهیم که با آن ۲.۵ میلیون درخواست ارسال محل شد و در نهایت این خدمت برای پیام رسان بله جذب ۲۷۰ هزار کاربر جدید را به دنبال داشت؛ همچنین کارت به کارت یکی از هم مشارکتی‌های موفق در بله بوده است.


وی تاکید کرد: یکی از مشارکت‌های هلدینگ داده‌ورزی سداد مشارکت در کنسرسیوم فرابوم با همکاری بهسازان ملت و توسن بوده که اعتقاد دارم علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث توسعه سهم بازار خواهد شد؛ همچنین ورود به کنسرسیوم ققنوس و همکاری با سایر بانک‌ها سبب شد تا ریسک ورود به این بخش کاهش یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر