14 فروردين 1399 - 14:36

کرونا و قرنطینه در اسپانیا حدود ۹۰۰ هزار نفر را بیکار کرد

براساس آمار منتشر شده، پس از شروع اعمال مقررات قرنطینه در اسپانیا از اواسط ماه مارس در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، حدود ۹۰۰ هزار شغل که بیشتر آنها موقت بودند، از بین رفته است.
کد خبر : ۱۱۲۹۳۳
اسپانیا

به گزارش ایبِنا از رویترز، اسپانیا که پس از ایتالیا از حیث تلفات ناشی از کووید-۱۹ در رتبه دوم قرار دارد، از ۱۴ مارس هرگونه خروج از منزل را مگر در موارد ضروری ممنوع اعلام کرد. این کشور در هفته جاری با تشدید مقررات قرنطینه، تنها افرادی را که حضورشان در محل کار الزامی است، مجاز به خروج از قرنطینه خانگی اعلام کرد.


آمار و ارقام جدید منتشر شده نشان می‌دهد که ۸۹۸ هزار و ۸۲۲ اسپانیایی از زمان شروع قرنطینه کار خود را از دست داده اند که حدود ۵۵۰ هزار نفر از این تعداد مشاغل موقت داشتند. شمار افرادی که به طور رسمی در اسپانیا برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند در ماه مارس به ۳.۵ میلیون نفر رسید؛ این بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.


بسیاری از شرکت‌ها از جمله خودروسازان و سایر کسب و کارهای بزرگ، در هفته‌های اخیر از مقررات تعدیل موقت نیرو استفاده کرده‌اند که البته افرادی که از این طریق از کار بیکار شده اند، در داده‌های مذکور گنجانده نشده‌اند.


«خوزه لوئیس آبالوس» وزیر حمل و نقل اسپانیا در مصاحبه با رادیو آراِن‌ای گفت: این موشوع همیشه برای ما مشکلی بزرگ بود و حالا این چالش دوبرابر شده است؛ اینکه همزمان با مقابله با اپیدمی، از توقف فعالیت‌های اقتصادی نیز جلوگیری کنیم. باید از همین حالا روی این موضوع کار کنیم تا به محض مهار کرونا، اقتصاد را مجددا راه بیاندازیم.


مارس معمولا ماه خوبی برای کاریابی در اسپانیا است زیرا شروع فصل تعطیلات فرصت مناسبی است تا بسیاری از کارگران در بخش‌های مختلف به ویژه در صنعت گردشگری و مهمان‌یاری صاحب شغل شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر