18 شهريور 1399 - 15:37

ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان و بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی

بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و همچنین ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان تنها بخشی از اقدامات بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
کد خبر : ۱۱۷۷۴۲
لوگوی جدید بانک مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک که به‌عنوان نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور فعالیت خود را آغاز کرده در طول ۱۳ سال فعالیت خود نزدیک به ۸ میلیون فقره تسهیلات پرداخت کرده است. این بانک در سال‌های اخیر موفق شده رشد بیش از ۷۰ درصدی منابع را در هر سال تجربه کند. اقبال مردم به بانک مهر ایران که می‌توان آن را از تعداد مشتریان بانک که اکنون به ۹ میلیون نفر رسیده متوجه شد، باعث شده این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز نقش پررنگ‌تری ایفا کند.


بانک مهر ایران در سال جاری ۵۰۰هزار خانه روستایی را در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بیمه کرده است. این بیمه کارکرد خود را در سیل اخیر خراسان جنوبی به خوبی نشان داد. ۸۶هزار خانه روستایی در این استان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و ساکنان آن‌ها از مزیت‌های این بیمه برخوردار خواهند شد.


ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده نیز از اقدامات بانک مهر ایران در سال گذشته بوده است. از یاد نبرده‌ایم که سال گذشته سیل خسارت‌های زیادی را به استان‌های کشور وارد کرد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز برای کاهش آلام هموطنان و کمک به بازگشت زندگی خانواده‌های آسیب دیده به روال عادی، ۱۰۰ باب واحد مسکونی در استان‌های لرستان (۴۰ واحد)، گلستان (۳۰ واحد) و خوزستان (۳۰ واحد) احداث کرد و به خانوارهای سیل‌زده تحویل داد.


کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل


بانک مهر ایران همچنین اقلام امدادی شامل مواد غذایی، مایحتاج ضروری و بسته‌های بهداشتی را با هماهنگی هلال ‌احمر و بهزیستی، بین ساکنان مناطق آسیب‌دیده از سیل بهار ۱۳۹۸ توزیع کرد. ارسال ۱۲ کامیونت حامل مواد غذایی به استان گلستان از جمله این اقدامات است. در استان خوزستان نیز بیش از چهار هزار بسته حمایتی و بهداشتی بین سیل‌زدگان مستقر در اقامت‌گاه‌های موقت هلال‌ احمر توزیع شد. در استان لرستان ۷۰۰ بسته حمایتی و مایحتاج ضروری بین ۷۰۰ خانوار سیل‌زده شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر، ۲۰۰ بسته بین ۲۰۰ خانوار سیل‌زده شهرستان چگنی و ۱۰۰ بسته بین ۱۰۰ خانوار سیل‌زده شهرستان دلفان توزیع شد.


افزون بر این، بانک مهر ایران مبلغ یک میلیارد تومان کمک بلاعوض غیرنقدی به استان‌های گلستان، لرستان، مازندران، خوزستان و ایلام تخصیص داد. از سوی دیگر، با همکاری بانک مهر ایران و کمیته امداد، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان به ازای هر نفر، با معرفی کمیته امداد به سیل‌زدگان اختصاص یافت.


ساخت ۵ مدرسه در مناطق محروم


ساخت مدارس در مناطق محروم از دیگر اقدامت بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود. یکی از این مدارس در روستای کهنانیکش بخش دشتیاری شهرستان چابهار ساخته شده است. بانک مهر ایران پیش از این نیز ۴ مدرسه در شهرستان‌های زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته بود که هزینه یکی از این مدارس توسط کارکنان بانک تأمین و اهدا شده است. توزیع ۳۳هزار بسته آموزشی و بهداشتی شامل ۳۰۰هزار قلم وسایل متنوع میان دانش‌آموزان مناطق محروم کشور نیز از دیگر اقدامات بانک مهر ایران بوده است.


ساخت سه خانه بهداشت و مشارکت در ساخت یک بیمارستان


پس از زلزله کرمانشاه، بانک مهر ایران تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه منعقد کرد. این تفاهم‌نامه به منظور همکاری و مساعدت طرفین در زمینه‌ احداث ۳ خانه بهداشت روستایی از توابع استان زلزله‌زده کرمانشاه و با هدف مشارکت مردم در مدیریت سلامت، تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین و صیانت آرامش روان و صرفه‌جویی در هزینه‌های ایجاد شده برای مردم آسیب‌دیده از زلزله منعقد شد. همچنین مشارکت بانک مهر ایران در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه روانپزشکی ایران نیز از دیگر اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر