15 بهمن 1399 - 13:28
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

معامله بیش از نیم میلیارد دلار در بازار متشکل

مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز ایران از معامله بیش از نیم میلیارد دلار در بازار متشکل خبر داد.
کد خبر : ۱۲۱۸۲۴
میرزایی

امیرعباس میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص کارگزاران این بازار، توضیح داد: کارگزاران بازار متشکل ارز محدود و شامل بانک ها، صرافی های بانکی و شرکت های تضامنی است. حدود ۷۰۰ صرافی و بانک مجوزهای لازم را دارند که تاکنون نیمی از این تعداد طی یکسال گذشته در بازار متشکل ارز در حال فعالیت مستمر هستند.


وی افزود: حجم معاملات در سال جاری بیش از نیم میلیارد دلار در بازار متشکل ارزی معاملات انجام شد. از آنجایی که بستر این معاملات، الکترونیکی است و سامانه معاملاتی این بازار به صورت خوددکار انجام می شود، هیچگونه امکان تداخل و اعمال نظری وجود ندارد.


مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز ایران با تاکید بر اینکه کارگزاران این بازار شناخته شده هستند و افراد سودجو یا دلالان امکان دسترسی به این بازار را ندارند و بازار عمده فروشی و تعیین کننده نرخ اسکناس در بازار ایران است. حدود صد کارگزار بازار متشکل از ایران نیز در شهرستان‌ها هستند که می توانند از اولین بانک در دسترس اسکناس مورد نیاز خود را تهیه کنند.


به گفته میرزایی، به این ترتیب مشکلاتی که در حمل اسکناس و ریسک‌های موجود جل شده و در این سیستم تسویه و پول رسانی در شرایطی امن انجام می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها