22 آبان 1400 - 13:52
مدیرعامل بازار متشکل ارزی به ایبِنا خبر داد؛

کاهش قیمت دلار در بازار متشکل/ حجم بالای عرضه ارز حاصل از صادرات

مدیرعامل بازار متشکل ارزی حجم بالای عرضه ارز حاصل از صادرات و انتظار صرافان برای عدم افزایش قیمت دلار در روزهای آتی را عامل کاهش قیمت دلار در این بازار عنوان کرد.
کد خبر : ۱۲۸۲۴۴
میرزایی

امیر عباس میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تشریح وضعیت معاملات در بازار متشکل ارزی اظهار داشت: نرخ دلار در بازار متشکل ارزی از ۲۷ هزار و ۶۹۰ تومان در روز گذشته به ۲۷ هزار و ۶۶۰ هزار تومان رسیده که حاکی از کاهش قیمت ۰.۲ درصدی نرخ دلار در این بازار است.


وی با بیان اینکه علت این کاهش قیمت، عرضه دلار در حجم بالا توسط کارگزاران بازار بوده که منابع آن نیز از ارز حاصل از صادرات بوده است، افزود: همچنین علت دیگر کاهش نرخ در این بازار، انتظارات صرافی‌ها است که نشان می‌دهد انتظار آنها این است که قیمت دلار در روزهای آتی افزایش نخواهد داشت.


میرزایی با اشاره وضعیت مناسب روند معاملات در بازار متشکل ارزی خاطرنشان کرد: با این وجود برخی اخبار و جو روانی حاکم بر بازار تا حدودی اجازه کاهش قیمت بیشتر دلار را نداده است.


مدیرعامل بازار متشکل ارزی تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم معاملات در بازار متشکل ارزی حجم قابل قبولی است نرخ‌هایی که در این بازار کشف می‌شود براساس عرضه و تقاضا بوده و نرخ مرجع برای اسکناس ارز محسوب می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر