چالش‌های پیش روی اقتصاد کشورهای آسیایی

اقتصاددان ارشد بانک سوئیسی گفت: کشورهای آسیایی باید در سال پیش رو برای سه چالش بزرگ آماده شوند: اومیکرون، کاهش رشد اقتصادی چین و سیاست پولی پیش روی فدرال رزرو آمریکا.
کد خبر : ۱۲۹۶۲۸
آسیا

  به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بازارهای نوظهور منطقه آسیا موقعیت خوبی دارند اما چالش هایی پیش رو دارند. به گفته کارلوس کازانووا، اقتصاددان ارشد آسیایی در بانک خصوصی سوئیسی یو بی پی، کشورهای آسیایی می بایست در سال پیش رو برای سه چالش بزرگ آماده شوند: اومیکرون، کاهش رشد اقتصادی چین و سیاست پولی پیش روی فدرال رزرو.


موارد ابتلا به اومیکرون رو به رشد هستند. رشد آهسته تر چین را در حدود ۵ درصد در نظر گرفته ایم. در حال حاضر، صورتجلسه فدرال رزرو نشان داد که سرعت کاهش، سریع‌تر از حد انتظار خواهد بود، وی گفت که این عوامل تهدیدی برای کل منطقه هستند. به گفته این اقتصاددان، علی رغم موقعیت خوب بازارهای نوظهور آسیا، آنها بیشتر تحت تأثیر این چالش ها قرار خواهند گرفت، به خصوص اگر فدرال رزرو ایالات متحده در سیاست پولی اش تغییری داشته باشد.

وی گفت، همه چیز به این بستگی دارد که فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده چگونه سیاست خود را عادی سازی کند. آنچه که از آن اجتناب می کنیم، وضعیتی است که به موجب آن، همزمان با اجرای سه افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲، در کاهش ترازنامه خود فعال‌تر عمل کند. بانک مرکزی ایالات متحده پیشتر اعلام کرد که آماده است سیاست های پولی را نسبت به آنچه قبلاً انتظار می رفت، بیشتر تشدید کند. این کشور نشان داده که ممکن است شروع به افزایش نرخ بهره کند، از برنامه خرید اوراق قرضه خود عقب نشینی کند و در مباحث کاهش دارایی های خزانه داری و اوراق بهادار با پشتوانه شرکت کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر