گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته رقم خورد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحدی معادل ۱.۷۸ درصدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۲۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۹ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۰۷۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ششم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۰۴ واحدی معادل ۱.۷۸ درصد به رقم ۳۰۳ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۹۰ واحدی، عدد ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۶۰ واحدی به رقم ۲۰۰ هزار و ۷۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۰۵۰۶ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۲۶۶ واحد افزایش به رقم ۹۳۱ هزار و ۶۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۲۳۹۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۳۷۹  هزار و ۳۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، وغدیر و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی غکورش، ذوب و تایرا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۸ هزار و ۴۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شتران(پالایش نفت تهران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نوری، فنورد، پترول و خراسان بود. همچنین نماد معاملاتی ثنوسا(نوسازی‌وساختمان‌تهران‌) با ۴.۹۶  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای درازک، غنوش، دکوثر و پلاسک قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها