گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس درجا زد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۰۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۲۹۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین  روز کاری هفته (چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند کاهشی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش  ۶ واحدی به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۰۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۶۱  واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۳  واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۹۶ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۲۷ واحد افزایش به رقم ۹۹۹ هزار و ۸۳۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۸۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی نوری، شپنا، شبندر، اخابر و حکشتی با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وتجارت، کچاد و وبملت  تاثیر مثبت  در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۴۸۸  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دالبر(البرزدارو ) با ۵.۰۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوکا، چافست، کمنگنز و فمراد بود. همچنین نماد معاملاتی فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خنصیر، قنیشا، ختوقا و غنوش قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر