15 بهمن 1400 - 14:45
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی مثبت بورس در نیمه بهمن؛ شاخص تقویت شد

در حالی که در هفته های گذشته، سهامداران نظاره گر افت شاخص کل بورس بودند، بالاخره در هفته ای که گذشت نماگر به رنگ سبز درآمد.
کد خبر : ۱۳۰۳۱۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی پنج روز فعالیت بازار سرمایه در میانه زمستان ۱۴۰۰ نشان از بازگشت شاخص به روند صعودی دارد. به گونه ای که بر خلاف روند نزولی هفته های گذشته، در هفته قبل روند معاملات و شاخص های بازار بر مدار افزایشی قرار داشت تا جاییکه نماگر کل بورس با رشد بیش از ۷۱ هزار واحدی همراه شد و بازدهی ۵.۸۳ درصدی را به ثبت رساند.


در این میان، در اولین روز هفته (شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰) فعالان بازار نظاره گر روند مثبت شاخص ها بودند، به گونه ای که در پایان این روز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحدی معادل ۲.۴۱ درصدی به یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، پارس و پارسان با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۶ هزار و ۵۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵ هزار و ۵۸۰ واحدی معادل ۲.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی کچاد، فارس، فولاد، فملی و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۳ هزار و ۳۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰) سهامداران شاهد تداوم سبزپوشی بورس برای چهارمین روز پیاپی بودند و در این روز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصدی به یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۶۶۹ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی وبملت، فولاد، کگل، شتران و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۸ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰) بازهم شاخص با افزایش همراه شد و این بار با رشد ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۲ هزار و ۷۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰) شاخص اندکی افت داشت و درجا زد. به گونه ای که در پایان آخرین روز کاری هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۰۷ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی نوری، شپنا، شبندر، اخابر و حکشتی با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۴۸۸  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر