گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۷۰۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۳۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۴۵۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد  روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۵۳ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۳۴ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۶۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۲۵ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۱۲۵ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۶۶ واحد افزایش به رقم ۹۸۰ هزار و ۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۴۳۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی ومعادن، فارس، وبملت، خودرو و کچاد با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و کالا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۹ هزار و ۸۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس‌ ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولکار، وساخت، وبملت و کساوه بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۴.۷۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دپارس، غالبر، سیلام و ولصنم قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر