گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴۵ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۵۱۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد  روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۵۱ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، به رقم ۳۱۶ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۶۲۳ واحدی، عدد ۳۲۶ هزار و ۲۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۹۱ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۷۱۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۰۳۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۲۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۸۲ واحد افزایش به رقم ۹۸۱ هزار و ۳۵۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۸۷۵۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن، وپاسار، خودرو و وپارس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و شپدیس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۵۳ هزار و ۳۳۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۸  هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌) با ۴.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای حفاری، شکربن، وسکرشا و وسکرد بود. همچنین نماد معاملاتی کساپا(سایپاشیشه‌ ) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ددام، شپارس، غشهد و دلقما قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر