05 اسفند 1400 - 10:46

ارزش سهام عدالت افزایش یافت

ارزش روز سهام عدالت روز چهارشنبه برای افرادی که دارای سهام یک میلیون تومانی هستند به رقم بیش از ۲۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسید.
کد خبر : ۱۳۰۸۶۶
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، ارزش روز سهام عدالت در چند وقت گذشته تحت تاثیر افت و خیزهای ایجاد شده در معاملات بورس با نوساناتی شدید همراه شد و زمینه ضرر و زیان های مشمولان سهام عدالت را فراهم کرد.


در هفته‌ای که گذشت، شاخص بورس تغییر مسیر داد و به مدار صعودی بازگشت که این امر در ارزش سهام عدالت بی تاثیر نبود و به مراتب سبب افزایش بازدهی این سهام در پرتفوی سهامداران شد.


ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار دیروز به ۲۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و همچنین ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی  هم به ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید. بر این اساس ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته حدود یک درصد افزایش یافت.


ارزش سهام یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسیده بود اما به مرور و قرار گرفتن روند معاملات بورس در فاز اصلاحی از ارزش این سهام در بازار کاسته شد.


آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود و فقط در انتظار اجازه رهبر معظم انقلاب بود که در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه سال گذشته با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.



منبع: ایرنا

برچسب ها: بورس سهام عدالت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر