09 اسفند 1400 - 14:53
رییس کل بانک مرکزی تشریح کرد؛

جزییات فروش الکترونیکی ارز در سامانه بازار متشکل + فیلم

رییس کل بانک مرکزی جزییات فروش الکترونیکی ارز به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه بازار متشکل را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۳۰۹۷۵
علی صالح آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی صالح‌آبادی در مراسم‌ رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران گفت: طبق وعده‌ای که چند ماه پیش در بازدید از صرافی‌های میدان فردوسی دادیم، سامانه برخط تامین ارز مورد نیاز مردم راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: از این پس متقاضیان واقعی ارز در سراسر ایران می‌توانند به‌ این‌ سامانه مراجعه و با ثبت تقاضای خود صرافی مورد نظر و زمان تحویل را انتخاب کنند.
 






صالح‌آبادی تصریح کرد: این اقدام هم باعث تکریم ارباب رجوع و مردم خواهد شد و هم روشی برای سهولت دسترسی مردم به ارزهای مورد نیازشان است که در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود. البته فروش ارز فقط محدود به این سامانه نیست و همچنان فروش ارز براساس مصارف بیست و سه‌گانه‌ای که در این سامانه هم وجود دارد، امکان‌پذیر است.


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران امکان برنامه‌ریزی برای مردم را فراهم خواهد کرد، افزود: تامین ارز مسافرتی اولین فاز اجرایی این سامانه است که به مرور به سایر نیازهای ارزی نیز تعمیم خواهد یافت.
 






صالح‌آبادی از تامین ارز ۵۰ میلیارد دلاری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: حجم معاملات بازار متشکل ارزی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱.۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۳ تا ۴ برابری داشته است، همچنین حجم‌ معاملات در سامانه نیما نیز ۲۶ میلیارد دلار در سال جاری بوده است.


رییس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر در بهترین وضعیت ذخائر ارزی کشور قرارداریم و همه نیازهای واقعی ارزی کشور باید احصا و با همکاری دستگاه‌های مختلف از طریق این سامانه پوشش داده شود، چرا که هیچ مشکلی در تامین ارز وجود ندارد.
 






انتقال تقاضای واقعی ارز به بازار رسمی


امیر هامونی رییس هیات مدیره شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران نیز در این مراسم گفت: با راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران به آدرس https://my.ice.ir این امکان وجود دارد که سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی براساس نیازهای واقعی اشخاص تعیین شود.
وی ادامه داد: با انجام این مهم تقاضای واقعی ارز به بازار رسمی منتقل شده و بازار غیررسمی کمرنگ‌تر خواهد شد.
هامونی تصریح کرد: بازرسان بانک مرکزی میتوانند با مراجعه به سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران اطلاعات و مدارک متقاضیان و خریداران ارز را مشاهده کنند.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر