اتحادیه اروپا وام دهی به اوکراین را مسدود کرد

بروکسل از این نگران است که کی یف نتواند بدهی وام ۱.۵ میلیارد یورویی خود را بپردازد.
کد خبر : ۱۳۴۳۷۰
وام اوکراین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بلومبرگ گزارش داد، کمیسیون اروپا وام به اوکراین را به دلیل نگرانی از توانایی این کشور برای بازپرداخت مسدود کرده است. وام ۱.۵ میلیارد یورویی (۱.۵۲ میلیارد دلار) توسط بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB)، بازوی وام دهنده این اتحادیه، برای کمک به این کشور جهت حفظ اقتصاد خود به کی یف داده شد.


بلومبرگ به نقل از مقام های ناشناس نوشت: واحد بودجه کمیسیون اروپا به دلیل نگرانی از قابلیت اطمینان مالی اوکراین، این اقدام را مسدود کرد. بلومبرگ توضیح داد که این کمیسیون ۷۰ درصد از کل بودجه را به جای ۹ درصد معمول برای عملیات خارج از اتحادیه اروپا در صورت عدم پرداخت بدهی اوکراین می خواهد. دولت اوکراین در اوایل این ماه گفت که پیش بینی می کند که بازسازی این کشور پس از جنگ، ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. بر اساس برآوردهای بانک سرمایه گذاری اروپا، ممکن است کیف به ۱ تریلیون دلار کمک خارجی نیاز داشته باشد.


 در ماه می، کشورهای گروه هفت (G۷) متعهد شدند نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کنند، وزیر دارایی آلمان بعداً هرگونه استقراض مشترک اتحادیه اروپا برای کمک به تامین این هزینه را رد کرد. به گزارش بلومبرگ، اتحادیه اروپا در تلاش است تا با تامین مالی کوتاه مدت موافقت کند تا کیف بتواند هزینه های جاری خود را بپردازد. این نشریه گفت: پیشنهاد یک میلیارد یورویی (۱ میلیارد دلار) هفته گذشته متوقف شد در حالی که آلمان بسته حمایتی بزرگ تر نزدیک به ۹ میلیارد یورو (۹.۱ میلیارد دلار) را مسدود کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر