19 مرداد 1401 - 12:15

۴۷۵ هزار نفر وام بدون ضامن گرفتند

آخرین آمار‌های دریافتی حاکی از این است که از بهمن سال گذشته تا نیمه تیرماه امسال ۱۲ بانک در مجموع ۴۷۵ هزار فقره تسهیلات خرد بدون ضامن به مبلغ نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۰۴۰۰

به گزارش ایبِنا؛ تسهیل پرداخت وام به آحاد جامعه از جمله تاکیدات رئیس جمهوری در سال گذشته بود و آیت‌الله رئیسی بهمن ۱۴۰۰ در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها و تیم اقتصادی دولد خواست که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین برای دریافت تسهیلات بانکی شود.



۱۰ بهمن ماه بسیاری از بانک‌ها بخشنامه و جزئیات این طرح را در سایت‌های خود منتشر کردند تا اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص را در اختیار متشریان قرار دهند.



حال که قریب هفت ماه از ابلاغ بخشنامه و اجرای طرح پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن می‌گذرد آمار رسیده از وزارت اقتصاد درباره روند پرداخت تسهیلات در ۱۲ بانک نشان می‌دهد که از بهمن سال گذشته تا نیمه تیرماه ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ وام به متقاضیان پرداخت شده است.



بانک سپه با پرداخت ۱۹۵ هزار و ۹۷۷ فقره تسهیلات رتبه نخست را از حیث تعداد و مبلغ پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن کسب کرده است.



بانک قرض الحسنه مهر ایران با پرداخت ۹۳ هزار و ۲۲ فقره تسهیلات رتبه دوم، بانک رفاه کارگران با ۷۱ هزار و ۶۷۴ فقره تسهیلات رتبه سوم و بانک تجارت با ۳۹ هزار و ۲۰۲ فقره تسهیلات رتبه چهارم را از نظر تعداد اعطای تسهیلات خرد در بین بانک‌های دولتی را کسب کردند.



همچنین بانک ملی ۳۶ هزار و ۲۱۴ فقره وام بدون ضامن و پست بانک ۱۳ هزار و ۲۱۳ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.



بانک صنعت و معدن با پرداخت ۵۸ فقره تسهیلات کمترین رقم را به لحاظ تعداد و میزان اعطای وام خرد بدون ضامن را داشت.



گزارش عملکرد بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی در پرداخت تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن از ۱ بهمن ۱۴۰۰ تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ (مبلغ به میلیون ریال)

۴۷۵ هزار نفر وام بدون ضامن گرفتند/ فهرست پرداختی ۱۲ بانک اعلام شد

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر