31 مرداد 1401 - 09:02
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا:

انتشار فهرست ابربدهکاران مانعی برای فرصت طلبان است/ دلایل عدم بازپرداخت‌ها بررسی شود

انتشار فهرست ابربدهکاران مانعی برای فرصت طلبان است  دلایل عدم بازپرداخت‌ها بررسی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی در رابطه با اتتشار فهرست ابربدهکاران قانون را به اجرا درآورده که کاربسیار پسندیده‌ای است، زیرا در آینده به مانعی برای سوء استفاده فرصت طلبان در این زمینه تبدیل خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۰۵۷۶

محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتشار فهرست ابربدهکاران و اجبار شرکت‌های دولتی در انتشار صورت‌های مالی به خبرنگار ایبِنا گفت: بانک مرکزی در رابطه با اتتشار فهرست ابربدهکاران قانون را به اجرا درآورده که کاربسیار پسندیده‌ای است، زیرا در آینده به مانعی برای سوء استفاده فرصت طلبان در این زمینه تبدیل خواهد شد و حتی قوه قضائیه هم جهت عدم تکرار آن باید وارد شود.


وی در ادامه اظهار داشت: نکته دیگر این است که همزمان با انتشار اسامی ابربدهکاران دلیل به وجود آمدن فساد به این مهمی هم باید مشخص شود، زیرا محل سرمایه گذاری برخی از ابربدهکاران پس از دریافت تسهیلات مکانی غیراز عنوان ذکر شده، بود. حتی اشخاصی در خارج از کشور سرمایه گذاری انجام داده اند. به طور کلی تولید، محل سرمایه گذاری نبوده، بنابراین در کنار اینکه انتشار اسامی این افراد کار درستی است، علت عدم تمایل آنان به محل سرمایه گذاری هم باید مشخص شود.


نماینده مردم بناب در این رابطه اضافه کرد: کنار این موارد باید درنظر داشت که برخی از بدهکاران سیستم بانکی در تولید بدهکار شده‌اند که نیاز است مقصراصلی اعلام شود. آیا تولید کننده راه را به اشتباه رفته یا دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها کوتاهی کرده است؟ متاسفانه در کشور وقتی درصدد عملیاتی کردن قانونی برمی آئیم با این مشکل جدی مواجه می‌شویم که عدم دستیابی به آن مورد تحقیق قرار نمی‌گیرد. این‌ها مواردی است که نیاز به بررسی جداگانه دارد.


این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه یادآور شد: تفکیکی که نام برده شد، باید خیلی دقیق مورد توجه قرار گیرد، زیرا در این صورت ممکن است در امر سرمایه گذاری داخل کشور تاثیر گذارد و بدبینی به وجود خواهد آمد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر