10 آذر 1401 - 12:39
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

دیجیتالی شدن چک از کاغذ بازی می‌کاهد

نماینده مردم ماکو و چادران گفت: با چک الکترونیکی نه تنها از کاغذ بازی جلوگیری به عمل می‌آید، بلکه برسرعت کار هم اضافه می‌شود.
کد خبر : ۱۴۳۰۸۴

محمد علیپور، نماینده ماکو و چادران و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره مزایای چک دیجیتال گفت: بزرگترین مزیت چک الکترونیکی این است که جعل به طور کلی جمع خواهد شد و اساسا دیگر معنا پیدا نمی‌کند، زیرا چکی که واقعیت ندارد در فضای الکترونیک امکان صدورهم نخواهد داشت.


وی در ادامه اضافه کرد: چک الکترونیک علاوه برموضوع اشاره شده از امنیت لازم هم برخوردار است، به این معنا که مورد سرقت قرار نمی‌گیرد. بعضا گروگانگیری‌هایی صورت می‌گرفت و از آشنا‌های فرد گروگان گرفته شده، چک طلب می‌شد یا اینکه در اخاذی‌ها چک می‌خواستند که با دیجیتالی شدن امکان انجام این کار‌ها سخت خواهد داشت.


نماینده مردم ماکو و چادران درمجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: مسئله دیگر این است که با این کار نه تنها از کاغذ بازی جلوگیری به عمل می‌آید، بلکه برسرعت کار هم اضافه می‌شود و در بسیاری از جا‌ها حضور صادر کننده و دریافت کننده دیگر ضرورتی نخواهد داشت.


عضو کمیسیون اقتصادی در خانه ملت در این رابطه اظهار داشت: استفاده از چک الکترونیک به لحاظ زمانی بسیار به صرفه خواهد بود و علاوه بر آن با این وسیله اقتصاد کشور به سمت شفاف‌تر شدن پیش می‌رود و بر اعتبار چک اضافه می‌شود.


علیپورپیشنهاد خود را درباره استفاده کم سوادان از چک دیجیتال نیز چنین بیان کرد: بانک مرکزی باید آموزش‌های لازم را ارائه دهد. به این معنا که اقدامات آموزشی برای عموم مردم، مخصوصا افراد کم سواد در نظر گرفته شود. البته همیشه به این شکل بوده که نیاز سبب پیشرفت در یادگیری می‌شود. اکنون بسیاری از کار‌ها در دنیای مجازی وجود دارد که مردم به راحتی آن را انجام می‌دهند، پیش از آن چنین اندیشیده نمی‌شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر