چگونه از بورس کالا، پژو ۲۰۷ بخریم؟

بر اساس اعلام ایران خودرو، محصول پژو ۲۰۷ ایران‌خودرو از دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در بورس کالا عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۴۳۰۸۸

به گزارش ایبِنا؛ در نخستین عرضه، پژو ۲۰۷ دستی مجهز به فرمان برقی با موعد تحویل ۹۰ روزه در بورس کالا عرضه می‌شود و سایر محصولات نیز در آینده از طریق بورس کالا به فروش خواهند رسید. 

 

بنابر ضوابط اعلامی بورس، هر متقاضی دارای کد ملی (خریداران حقیقی) بالای ۱۸ سال سن، صرفا مجاز به ثبت سفارش در تاریخ عرضه برای یک دستگاه خودرو است و اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش نخواهند داشت. 

 

ایجاد شرایط برابر خرید مستقیم خودرو از کارخانه برای مصرف کنندگان نهایی از اهداف عرضه در بورس کالاست و خوش‌بختانه این روش بستری عادلانه هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده نهایی ایجاد کرده و از سرازیر شدن سود به جیب واسطه گران از محل زیان تولید کننده، جلوگیری می‌کند.

 

چگونه برای خرید خودرو از بورس کالا اقدام کنیم؟

 

خرید خودرو از طریق بورس کالا برای تمام افراد بالای ۱۸ سال فقط برای یک بار امکان پذیر است و هیچ محدودیتی برای متقاضیان وجود ندارد. فقط برای خرید در ابتدا باید از طریق یکی از ۹۱ کارگزاری بورس کالا در سراسر کشور اقدامات اولیه صورت پذیرد.

 


در این راستا، مشتریان می‌توانند در گام نخست، با ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و دریافت کد بورس کالا از طریق سامانه جامع مدیریت سفارش‌های کارگزاری به نشانی https://ebgo.ir و انجام مراحل مربوط، نسبت به  دریافت کد بورس کالا اقدام کنند.

 

در ادامه، مشتریان با در دست داشتن پرینت فرم حساب وکالتی، به منظور افتتاح حساب وکالتی یا تغییر نوع حساب به بانک مراجعه کرده و سپس فرم حساب وکالتی را در وب‌گاه کارگزاری بارگذاری کنند.

 

در گام بعدی، به وب سایت بورس کالا مراجعه شده و اطلاعیه حراج خودروی مربوط مطالعه شود و مطابق با اطلاعیه عرضه، مبلغ پیش پرداخت در حساب وکالتی واریز و سفارش خرید در کارگزاری منتخب توسط مشتریان ثبت شود.

 

در ادامه، شرکت در حراج (با قیمت مد نظر مشتری) و ابلاغ برنده شدن به مشتریان، توسط کارگزاری صورت خواهد گرفت و پس از انجام مراحل مذکور، مبلغ قرارداد طبق اعلامیه کارگزاری از سوی مشتریان واریز شده و مراحل تایید کارگزاری و ارسال اطلاعات آن‌ها به شرکت ایران خودرو از سوی کارگزاری عملیاتی خواهد شد.

 

در مرحله بعد، ایجاد شماره مشتری و ردیف قرارداد و ارسال پیامک حاوی لینک پروفایل به مشتریان، از سوی ایران خودرو صورت گرفته و در پایان، مشتریان می‌توانند پس از طی مراحل مراجعه به لینک پروفایل اعلام شده به نشانی esale.ikco.ir نسبت به واریز مابه التفاوت ۱۳ درصد مالیات و عوارض و سایر هزینه‌ها و متعلقات قانونی و انتخاب نمایندگی تحویل و شرکت بیمه گر اقدام و سپس با مراجعه به نشانی https://sakha.epolice.ir به  احراز سکونت پلاک خودرو پرداخته و در نهایت، طی مراجعه به نمایندگی و ارایه مدارک، قرارداد را به امضا برسانند. 

 

پس از طی مراحل فوق، خودرو از سوی شرکت ایران خودرو در زمان مقرر و در محل نمایندگی انتخاب شده و تحویل مشتری خواهد شد.

برچسب ها: پژو ۲۰۷ بورس کالا
فیلم و پخش زنده
بیشتر